وبـمَستــِـر نـــــوروزِت مُبـارک 🥳 1.5 میلیون هدیه شروع دوره جامع

ساعت‌
دقیقه
ثانیــه

آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام به همراه 4 نکته برای رشد صفحات

مارکتینگ اینستاگرام چیست؟ آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟ فرقی نمی کند که شما به تازگی وارد دنیای بازاریابی دیجیتال و یا بازاریابی اینستاگرام شده اید و یا در حال کسب آمادگی برای به اشتراک گذاری پست های اول خود هستید؛ حتی ممکن است به دنبال توسعه برند و کسب و کارتان باشید در هر صورت شما باید با دید باز و اهداف مشخص در این راستا قدم بردارید تا طمع شیرین موفقیت را بچشید. به همین منظور در این مقاله از مدیریو برخی از ویژگی های مارکتینگ اینستاگرام و نحوه موفق شدن در آن را بیان کرده ایم.

شاید شما علاوه بر بازاریابی اینستاگرام علاقمند باشید بازاریابی ویدیویی را نیز آموزش ببینید مقاله آموزش ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی گام اول تا آخر (به همراه فیلم) می تواند یک راه عالی برای هدف شما باشد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی در شبکه های اجتماعی)

تا چند سال پیش استفاده از بازایابی در شبکه های اجتماعی یا بازاریابی اینترنتی یک راه خلاقانه بود  اما امروزه یک استراتژی بازاریابی ضروری برای کسب و کارها به حساب می آید. بر اساس گزارش mediakix آمارها حاکی از آن است که 96 درصد از کسب و کارها از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. 92 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کار اذعان داشتند مارکتینگ شبکه های اجتماعی در موفقیت آنها نقش داشته است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن با هدف قراردادن کاربران در شبکه های اجتماعی ، سعی می کند تا به اهداف بازاریابی تعیین شده از سوی یک کسب‌وکار دست یابد.

حضور صاحبان کسب و کار و برندها در شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش تعامل با افرادی می‌شود که اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و … در زندگی‌شان نقش پر رنگی ایفا می‌کند. هر چقدر تعامل بیشتری با کاربران پلتفرم‌های مذکور پیدا کنید، افزایش آگاهی از برند و تاثیر در تصمیم خرید بالاتر خواهد بود.

شاید برای شما جالی باشد بدانید چگونه یک کمپین بازاریابی دیجیتال داشته باشیم؟

نقش مارکتینگ اینستاگرام  در کسب و کارها چگونه است؟

مارکتینگ اینستاگرام

شاید بپرسید مارکتینگ اینستاگرام چه فایده ای برای شما دارد؟ سوال خوبی است! در ادامه می خواهیم فواید این نوع بازاریابی را بررسی کنیم.

یه صورت کلی عضویت در شبکه های اجتماعی می تواند مزایای قابل توجهی برای یک کسب و کار داشته باشد اما در ایران در دو پلتفرم این امکان بیشتر وجود دارد اینستاگرام و تلگرام.

  • آگاهی از برند و یا کسب و کار

به راحتی می توانید پیام تان را به گوش مخاطبان خود برسانید و در ذهن آنها بیشتر ماندگار شوید.

  • رشد وفاداری به برند

طبق پژوهش های انجام شده کسب‌وکارهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالند مشتریان وفادارتری دارند.

  • رشد نرخ تبدیل

با تهیه  هر محتوا (فیلم،عکس، متن) می توانید یک فرصت استثنایی برای مشتریان قدیمی، فعلی  و جدید ایجاد کنید و آنها را به خریدار تبدیل کنید.

  • امکان فرصت‌ گفتگو با مشتری

با بالا رفتن میزان تعاملات، به راحتی پایه‌های اعتماد و اعتبارشکل می گیرد. بیشتر مردم دوست دارند تا با همنوعان خود وارد معامله شوند و نه شرکت‌هایی که شخصیتی حقوقی دارند.

  • نفوذ بیشتر در میان کاربران

زمانی که فردی رضایت خود را نسبت به محصول یا خدماتی در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کند قطعاً به جلب نظر سایر کاربران کمک می کند. از این رو  اعتبار و نفوذتان در میان کاربران جدید افزایش می‌یابد

  • باعث کاهش هزینه های بازاریابی می شود

بر اساس آمار 6 ساعت در هفته برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی کافی است به عبارتی روزانه فقط ۱ ساعت زمان لازم است برای تولید محتوا و مدیریت حساب کاربری‌تان اختصاص دهید تا نتایج خوبی بگیرید. علاوه بر این تبلیغات پولی اینستاگرام و توییتر نسبتا مقرون‌به‌صرفه هستند.

  • بهبود رتبه برای موتورهای جستجو

یکی از فاکتورهای رتبه بندی در گوگل و موتورهای جستجو حضور در شبکه‌های اجتماعی است. حتی گوگل  فعالیت در این شبکه‌ها را نشانه‌ای از اعتبار، مشروعیت و اعتماد می داند.

  • بهبود تجربه مشتری

به عنوان مثال اگر مشتری از شما تعریف نمود، می توانید ضمن تشکر از او  محصول جدیدتان را پیشنهاد دهید. با این کار هم به مشتری بها داده اید و هم تجربه‌ی شخصی او از خرید را به ماندگار می کنید.

  • شناخت بیشتر مشتریان

با رصد شبکه‌های اجتماعی می توانید نظر کاربران درباره برندتان را متوجه شوید. حتی بفهمید فالوئرها به کدام نوع محتوا بیشتر علاقه دارند تا میزان بیشتری از آن را تولید کنید.

در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است

تلگرام با ۷۱% درصد و اینستاگرام با۴۲% درصد بیشترین استفاده را در میان مردم داشته‌اند. البته باید یادآوری کنم که تلگرام شبکه اجتماعی نیست و یک پیام‌رسان است. فیلترینگ توییتر و فیسبوک باعث شده حضور ایرانیان در اینستاگرام پررنگ‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی شود.

اوضاع مارکتینگ اینستاگرام در ایران

اولین بار نسخه اولیه اینستاگرام در ۱۳۸۹ منتشر شد. در ابتدا به دلیل اینکه اینستاگرام فقط برای گوشی های ایفون قابل دسترسی بود زیاد فراگیر نشده بود. اما به تدریج با زیاد‌شدن دستگاه‌های آیفون در ایران و انتشار اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید و افزایش دستگاه‌های اندرویدی در ایران، این برنامه در ایران هم طرفدار پیدا کرد. با فیلتر شدن فیس‌بوک کاربران ایرانی به سمت اینستاگرام هدایت شدند و با فیلتر نشدن این شبکه بازاریابی و افزایش فروش در آن با اقبال زیادی روبرو شد.

استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام

مارکتینگ اینستاگرام

فرقی نمی کند در ابتدار کار باشید و یا بخواهید کسب و کار خود را توسعه بدهید. اینکه بدانید هدف شما از حضور در اینستاگرام چیست؟ می تواند استراتژی های شما را روشن و تعیین کند. شما با تعیین اهداف خود می توانید برای بازاریابی و افزایش فروش خود؛ مطالب و محتواهایی بسازید که کارساز باشد.

برخی از اهداف برندها، تیم ها و افراد در اینستاگرام عبارتند از:

  • نمایش خدمات و محصولات خود
  • تشکیل یک اجتماع
  • افزایش آگاهی از برند
  • معرفی ارزش های شرکت
  • نمایش تبلیغات به مشتریان بالقوه
  • ایجاد افزایش وفاداری مشتریان
  • اشتراک گذاری اخبار و بروز رسانی های برند

قبل از شروع کار در اینستاگرام و فعالیت در مارکتینگ اینستاگرام این سوالات را از خود بپرسید.

1- چرا از اینستاگرام استفاده می کنید؟

2- چگونه اینستاگرام می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند؟

3- چه میزان بودجه و یا زمان در مارکتینگ اینستاگرام لازم دارید؟

4- اینستاگرام چه امتیازاتی دارد؟

راهکارهای موفقیت در اینستاگرام

شاید تصور کنید موفقیت در اینستاگرام فقط به نمایش گذاشتن چند فیلم و یا تصویر زیبا و هوشمندانه باشد. اما این نگرش درست نیست! زیرا عوامل دیگری هم در موفقیت مارکتینگ اینستاگرام نقش دارند از جمله:

  • انتخاب استراتژی و داشتن چشم اندازی برای آینده
  • نظم و انضباط برای انتشار مطالب
  • شناخت مخاطب
  • داشتن طراحی ثابت و منظم

که همگی می توانند نتیجه عالی برای برند شما کسب کنند.

4 نکته برای رشد صفحات در بازاریابی اینستاگرام

شما با رعایت این نکات می توانید رشد صفحات را افزایش داده و مشارکت مخاطبان را بیشتر کنید.

1- از محتوای ایجاد شده توسط کاربران استفاده کنید

در هر کسب و کاری مخاطبان مجموعه ای از محتواهای ارزشمند و خوب را برای شما ارسال می کنند. اگر شما بتوانید با اقتباس از این محتواها پست های خود را انتشار دهید قطعاً کمکی به داشتن یک گروه صمیمی و تعاملی کرده اید. علاوه بر این روش های خلاقانه زیادی برای ارائه خدمات و یا معرفی محصول برند شما به وجود خواهد آمد.

2- نمایش تصویری از صورت افراد در پست ها

«بر اساس نتایج بدست آمده از مؤسسه ی Georgia Tech برروی 1.1 میلیارد تصویر تصادفی در اینستاگرام»

تصاویر منتشر شده از صورت افراد در اینستاگرام 38% لایک بیشتری داشتند.

تصاویر منتشر شده از صورت افراد در اینستاگرام 32% کامنت بیشتری داشتند.

3-  اشتراک گذاری پست های اینستاگرام در فیسبوک

تحقیقات مؤسسه ی Buzzsumo، روی یک میلیارد پست فیسبوک در سه میلیون صفحه ی برندهای مختلف به این نتیجه رسیده که تصاویری که از طریق اینستاگرام در فیسبوک منتشر شده اند، نرخ مشارکت بیشتری نسبت به بقیه تصاویر دارند.

4- تجربه تبلیغات در اینستاگرام

با گذشت زمان تعداد بیشتری از برندها به اینستاگرام وارد میشوند و البته رقابت سخت تر و دشوارتر خواهد شد. همچنین رقابت بر سر کیفیت صفحات اصلی نیز سخت است در این صورت می توانید با تبلیغات در اینستاگرام به گروه های خاصی از کاربران آن رسانه ی اجتماعی دسترسی پیدا کنید؛ با آنها ارتباط برقرار نمایید؛ و آنها را تبدیل به مشتریان دائمی تندیل کنید.

اما بک خبر بد این است که این سرویس در حال حاضر در کشور ایران قابل دسترسی نیست.

برنامه محتوا در مارکتینگ اینستاگرام چگونه باشد؟

مارکتینگ اینستاگرام

 

اگر شما می خواهید در بازاریابی اینستاگرام به موفقیت برسید باید تولید محتوای منسجم و عالی داشته باشید اما چگونه؟

شما با رعایت 7 نکته کلیدی در امر محتوا می توانید بازدهی و نتایج خوبی کسب کنید.

  • نحوه استایل و سبک محتوا

شاید گفت یکی از مهم ترین بخش های هر استراتژی بازاریابی در رسانه های دیجیتالی، استایل است. استایل و سبک شما این انکان را فراهم می آورد تا شما در تمام کانال های بازاریابی، پست های یکدست با سبک و شیوه ی یکسان منتشر کنید.
به بیان بهتر شما باید آیتم های زیر را در نظر بگیرید

  • ترکیب کردن

به معنای جایگاه یا نحوه قرارگیری عناصر و ترکیبات تصویری در یک اثر می باشد. رعایت این اصول می تواند در موفقیت نقش داشته باشد. انتخاب رنگ های ساده و یکدست برای رنگ پس زمینه و در نظر گرفتن فضای اضافه در بالا و پایین برای گذاشتن متن

  • توجه به پالت رنگ

با انتخاب یک پالت رنگ، می توانید صفحه ی اصلی‌تان در اینستاگرام را به یک ساختار عالی برسانید. انتخاب پالت رنگ به شما کمک میکند تا پست هایتان را طوری طراحی کنید که برای مخاطب، آشنا و دوستانه به نظر برسد. پالت رنگ بهتر با توجه به دیگر نواحی برندتان انتخاب شود.

  • انتخاب فوت

بهتر است از همان فونت هایی استفاده کنید که در وبسایت و دیگر متریال های بازاریابی خود از آنها استفاده کرده اید.

  • فیلتر

فیلترها میتوانند ظاهر و حال و هوای عکس یا ویدئو را تغییر دهند؛ باید در انتخاب آنها دقت داشته باشید و از فیلترهایی استفاده کنید که بتواند یک تصویر مناسب در اختیار شما قرار دهد.

  • کپشن ها

کپشن ها، ابزارهایی مفید برای ارتقای کیفیت محتواها در محیط اینستاگرام هستند و برندها به نحوه مختلف از آنها استفاده می کنند. برخی برای طرح پرسش و دریافت پاسخ از مخاطبان از کپشن استفاده می نمایند.

  • هشتگ ها

هشتگ ها، در واقع ابزارهایی رایج و متداول برای طبقه بندی محتواها در انواع پلتفرم های شبکه های اجتماعی هستند. بر اساس پژوهش ها پست هایی که حدود 7 هشتگ دارند، نرخ مشارکت بالاتری دارند. البته انتخاب بهترین هشتگ برای محتواها، نیاز به تحقیق و جستجو داد تا بدانید که مخاطبان و فعالان بازار شما از کدام هشتگ ها بیشتر استفاده میکنند و کدام موارد، فعالتر هستند.

بهترین زمان و تعداد انتشار پست در اینستاگرام چه موقع است؟

داشتن یک سبک ثابت و تعداد انتشار مطالب در رسانه های اجتماعی به مخاطبان کمک می کند تا بدانند که چه زمانی شما مطلب جدیدی منتشر میکنید.

اگر شما یک برنامه ی معین و منظم داشته باشید، و مطالب را بروزرسانی کنید احتمالاً می توانید مشارکت کاربران را جلب کنید.

پسشنها ما برای برند شما:حداقل یکبار در روز در اینستاگرام پست بگذارید و تعداد بیشتر را برخی اوقات تجربه کنید تا بفهمید کدام گزینه برای شما مناسب تر است.

چه زمانی پست بگذاریم؟

با توجه به روند تغییر در الگوریتم های اینستاگرام، زمان بندی از قبل مهم تر شده است. زیرا الگوریتم اینستاگرام بر اساس زمان بندی تصمیم میگیرد که کدام محتواها را به شما نشان دهد. شما باید در ساعات و زمان هایی پست بگذارید که احتمال مشارکت مخاطبان بالاتر است.

بازه زمانی ۷ تا ۹ صبح

این بازه زمانی است که در آن بیشتر کاربران از خواب بیدار می شوند و برای رفتن به محل کار ، دانشگاه و…  خود را آماده می ‌کنند. در این زمان بسیاری از کاربران، اینستاگرام خود را خیلی سریع چک می‌ کنند و اگر رویداد مناسبی در آن ببینند ، آن را در برنامه روزانه خود قرار می ‌دهند. اگر مخاطبان صفحه شما کارمند یا دانشجو هستند ، در این زمان معمولاً در حال چک کردن اینستاگرام خود هستند و شانس دیده شدن پست شما در این زمان بسیار زیاد است.

بازه زمانی ۹ تا ۱ شب

تجربه ثابت کرده کاربران در این بازه زمانی بیشترین فعالیت را دارند و کاملاً سرحال به سراغ اینستاگرام می‌ روند. اگر شما قصد انتشار پستی را دارید که می‌ خواهید بازخورد بسیار بالا داشته باشد و کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید ، این بازه می تواند کمک زیادی به هدف تان کند. در ساعت ‌های ابتدایی این بازه کاربران به سراغ اینستاگرام می‌ روند و شانس زیادی برای گرفتن بیشترین بازخورد را دارید.   اگر پستی را در ابتدای صبح منتشر کنید ، باتوجه به اینکه صفحات کمی مطالب خود را پس از این ساعت منتشر می ‌کنند ، شانس زیادی برای دیده شدن پست توسط کاربرانی که در ابتدای صبح به صفحه شما سر می‌ زنند ، خواهید داشت.

امیدوارم که این مقاله برای مارکتینگ اینستاگرام شما کمکی کرده باشد. شما هم می توانید در صورت سوال ، ابهام و یا نظر درباره این موضوع در قسمت دیدگاه همین مطلب آن را با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید