آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان و بدون برنامه نویسی

آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان و بدون برنامه نویسی

ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان و بدون برنامه نویسی چگونه ممکن است؟ امروزه سایت های وردپرسی بیشتر از قبل محبوب شده اند و هر روز بر تعدادشان اضافه می شود سوال اینجاستچگونه می توان برای آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید و یا ios حرفه ای اقدام کرد که هزینه زیادی نداشته باشد و نیاز به کد نویسی هم نباشد؟

خوب اگر سایت شما وردپرسی است با نصب افزونه های کاربردی و خاص می توانید این نیاز خود را برطرف کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم افزونه هایی که ساخت اپلیکیشن موبایل را برای شما راحت تر و کم هزینه تر می کنند معرفی کنیم. با سایت مدیریو همراه باشید.

اگر شما در زمینه فروشگاه فعالیت دارید پیشنهاد می کنم مقاله بهترین ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios را از دست ندهید و به صورت کامل مطالعه کنید.

حالا چرا اپلیکیشن؟

اگر یک آمار سرانگشتی از اطرافیان و دوستان خود بگیرید حتماً می بینید که بیشتر مراجعات اینترنتی از همین گوشی هاست.

مردم ترجیح می دهند از طریق موبایل وارد سایت یا اپلیکیشن ها شوند از این رو کسب و کارهایی که در این زمینه با قدرت و تمرکز بیشتری ظاهر شده اند موفق تر خواهند بود.

تجربه ثابت کرده مردم به برندهایی که هم وب سایت و هم اپلیکیشن دارند بیشتر اعتماد دارند و این شرکت ها توانسته اند در بازاریابی و فروش بهتر عمل کنند.

اگر هنوز هم قانع نشده اید که اپلیکیشن می تواند روند فروش شما را متحول کند پیشنهاد می کنم در گوگل آنالیز ثبت نام کنید و بازدیدهای سایت خودتان را مشاهده کنید.

مطمئناً به این مساله پی خواهید برد که بیشتر بازدیدها از طریق موبایل انجام می شود. از این رو باید به ریسپانسیو بودن (هماهنگی سایت در دستگاه تلفن همراه و دیگر دستگاه ها) اهمیت زیادی بدهید.

آیا می دانید بهترین طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

یک نکته مهم

برخی از اپلیکیشن ها با مرورگر کار می کنند به عبارت ساده تر دیدن سایت روی مرورگر امکان پذیر است. اما برخی از افراد ترجیح می دهند از اپلیکیشن واقعی و کاربردی استفاده کنند. یعنی اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کنند و بقیه کارها را از این طریق انجام دهند.

ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان

اما کارها کمی آسان تر شده و می توان با نصب افزونه هایی خاص بر روی سایت وردپرسی آنها را به اپلیکیشن موبایل تبدیل کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از این افزونه ها باید حداقل به صورت متوسط دانش وردپرس را بلد باشید.

شکی نیست که با تهیه اپلیکیشن به راحتی می توانید خبرها و اطلاعیه های خود را به کاربران برسانید. شاید افراد مختلف وقت کافی برای چک کردن ایمیل ها را نداشته باشند اما اگر همین اطلاعیه ها از طریق اپ برای آنها ارسال شود به راحتی می خوانند.

 برخی از این افزونه این امکان را به شما می دهند که در صورت تغییرات در وب سایت آنها را بر روی اپ نیز اعمال کنند از این رو شما از بروز رسانی کدهای استفاده شده در اپلیکیشن بی نیاز خواهید شد.

هر کدام از این افزونه ها می توانند در ورد پرس نصب شوند و اپلیکیشن مورد نظر شما را بسازند.

اگر شما علاقمند هستید یک فروشگاه بسازید توصیه می کنم قبل از آن مقاله بهترین فروشگاه ساز اینترنتی چه معیاری دارد را حتماً مطالعه کنید.

 

1- افزونه AppPresser

شاید گفت یکی از بهترین افزونه های تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن است. این افزونه می تواند هر نوع سایت وردپرسی از جمله فروشگاهی، مجله ای و … را به اپلیکیشن برای موبایل نبدیل کند. یک صفحه ساز ویژال دارد که توسط آن می توان چیدمان اجزای اپلیکیشن موبایل را تغییر داد از جمله تغییر رنگ، اضافه کردن صفحات به دلخواه و …در این افزونه قابلیت اطلاع رسانی هم وجود دارد بنابراین تعامل با کاربران بهتر است.

با استفاده از این افزونه امکان کنترل آپلود تصاویر و بسیاری از کنترل های دیگر که در وب سایت امکان پذیر است در اپلیکیشن هم ممکن می شود. همچنین برای سایت های فروشگاهی امکان ایجاد قیمت گذاری چندگانه وجود دارد. شاید برای مبتدیان تنها نقطه ضعف این افزونه داشتن اندکی دانش برنامه نویسی باشد.

2- افزونه MobiLoud

این افزونه با داشتن دو محصول مجزا می تواند هم برای سایت ها و وبلاگ های خبری استفاده شود و هم برای سایت های فروشگاهی و ساخته شده با ووکامرس. از جمله ویژگی های خوب این افزونه برای ساخت اپلیکیشن رایگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت اطلاع رسانی و تعامل با کاربر
  • امکان نمایش آگهی در داخل اپلیکیشن
  • آنالیز کردن اپلیکیشن
  • امکان ساخت اپلیکیشن native اندروید و iSO
  • استفاده از اپ به صورت آفلاین
  • امکان گذاشتن اپلیکیشن در گوگل و اپل

اگر بخواهید پلن های این افزونه را استفاده کنید باید ماهانه هزینه بپردازید.

3- افزونه Androapp

این افزونه شامل مزایای زیر است

  • استفاده از اپ به صورت آفلاین
  • قابلیت اطلاع رسانی به کاربران
  • امکان اسکرول کردن تا بی نهایت
  • امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • پشتیابی از اندروید و ios
  • امکان نصب پلاگین White label

اگر شما پلاگین White label  را نصب کنید می توانید تنظیمات ورد پرس خود را به تنظیمات دلخواه خود تغییر دهید. همچنین اینن امکان در اپلیکیشن هم فراهم می شود.

اما این افزونه معایبی هم دارد و مهم ترین آنها

  • پشتیانی نکردن از ووکامرس و بادی پرس
  • نمایش آگهی های نوسعه دهندگان افزونه در اپلیکیشن شما (البته در نسخه رایگان)

4- افزونه  WPApp.Ninja

این افزونه به شما امکان ساخت اپلیکیشن را می دهد اما پولی است. این افزونه امکات زیر را ارائه می دهد.

  • امکان تغییرات رنگ ها، دکمه ها و …
  • پشتیبانی از گوگل آنالیز
  • پشتیانی آفلاین
  • سازگاری با افزونه های دیگر وردپرس

5- افزونه JSON API

کلمه JSON مخفف (JavaScript Object Notation) است. این افزونه قابلیت های زیادی دارد. با انتخاب این افزونه می توانید محتوای وردپرس خود را با درخواست هایی خاص بازیابی و دستکاری کنید. همچنین پشتیبانی از دیدگاه ها را انجام می دهد. این افزونه رایگان است و در مخزن وردپرس وجود دارد.

6- WordPress Mobile Pack

نسخه اولیه این افزونه رایگان است و امکان ساخت اپلیکیشن اندروید و ios را فراهم می کند. از مزایای این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تغییر رنگ و فونت ها در اپلیکیشن
  • امکان ایجاد لوگوی اختصاصی برای اپ
  • داشتن پوسته های مختلف
  • امکان ثبت دیدگاه

 

افزونه ساخت اپلیکیشن رایگان جیسون

7- Blappsta

این پلاگین مناسب برای ورردپرس است که برای سایت هم می تواند اپلیکیشن موبایل اندروید و هم  ios  ایجاد کند. این پلاگین نیز می تواند پیش نمایشی از اپلیکیشن نهایی را نمایش دهد. از قابلیت های این اپلیکیشن امکان انتشار ویدئو و متن می باشد.

8- Appful

این اپلیکیشن بیشتر برای سایت های خبری و متنی است. این اپلیکیشن به سایت های خبری این اجازه را می دهد مه محتوای سایت خود را در اپ هم به اشتراک بگذارند حتی می توان شبکه های یوتیوب را بر روی اپلیکیشن انشار داد.

مزایای این اپلیکیشن

  • قابلیت پشتیبانی کامنت
  • امکان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • خواندن به صورت آفلاین
  • استفاده از لوگوی خاص

9- WordApp

در این افزونه می توان سایت های فروشگاهی و فروم ها یا سایت های معمولی را به اپلیکیشن تبدیل کرد. در نسخه رایگان این اپلیکیشن فقط قابلیت تغییر ظاهری اپلیکیشن وجود داد اما در نسخه پولی از اطلاع رسانی به کاربران و ساخت اپلیکیشن native برای مویابل های ios وجود دارد.

10- Worona

این افزونه نیز رایگان است و فقط با ثبت نام در وب سایت Worona و داشتن حساب برای خود به دنبال مراحل بعدی بروید. در مرحله بعد پلاگین را بر روی وردپرس خود نصب کنید بعد از آن محتوای وب سایت شما از طریق REST API آن توسط سرویس Worana در قالب اپلیکیشنی برای موبایل دراختیار شما قرار گیرد.

این افزونه قابلیت های دیگری نیز دارد اما در نسخه پولی امکان دسترسی وجود دارد. از جمله

  • پشتیبانی از گوگل آنالیز
  • پشتیبانی از اطلاع رسانی به کاربران

شاید گفت تنها نقطه ضعف این افزونه پشتیبانی نکردن از سیستم های ios است. که در نسخه های جدیدتر این قابلیت ها اضافه شده است.

نتیجه گیری :

به یاد داشته باشید ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان امکانات محدودی در اختیار شما قرار  می دهد. اگر شما به دنبال اپلیکیشن هایی با امکانات و قابلیت های بیشتر هستید باید هزینه بپردازید. این دقیقاً به استراتژی کسب و کار شما بستگی دارد. شرکت هایی که دوست دارند در زمینه اپ با قدرت و امکانات بالاتر ظاهر شوند یا دائماً در حال بروز رسانی اپ های خود هستند بهتر است از اپلیکیشن اختصاصی استفاده کنند تا بتوانند تمام ویژگی های مورد نیاز خود را اجرا کنند.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید