وبـمَستــِـر نـــــوروزِت مُبـارک 🥳 1.5 میلیون هدیه شروع دوره جامع

ساعت‌
دقیقه
ثانیــه

توسعه کسب و کار با کمک اینترنت

سالها پیش، قبل از اینکه کسب و کار به شکل امروزی توسعه پیدا کند، بشر تمام فعالیت های خود را به صورت دستی انجام می داد و ماشین آلات صنعتی نقش چندانی در زندگی انسان نداشت؛ تا اینکه با اختراع اسب بخار انقلاب صنعتی شکل گرفت و زندگی بشر دچار تغییر و تحولات فراوانی شد.

به جرات میتوان گفت انقلاب صنعتی از آن دست اتفاقاتی بود، که بشر را به زندگی روی زمین خاکی امیدوار کرد. اما پس از آن، با توسعه ابزارهای صنعتی، پیشرفت در حوزه کسب و کار چنان زیاد شد که انسان ها دیگر به فکر فعالیت محدود در محیط های کوچک خود نبودند و اینجا بود که اینترنت با تحولی که در زمینه ارتباطات به وجود آورد، بار دیگر انقلابی عظیم در دنیای کسب و کار را رقم زد. تا جایی که امروزه می توان گفت اینترنت یکی از ابزارهای اصلی در حوزه توسعه تجارت به شمار می رود.

 

تاثیر اینترنت بر تجارت

کسب و کار آنلاین

 

استفاده از فضای مجازی و فعالیت در بستر وب از جمله ابزارهای نوینی است که کشورهای توسعه یافته به طور گسترده در زمینه های مختلف کسب و کار از آن بهره می گیرند. این موضوع چنان گسترده و پیچیده شده است که اگر فقط یک روز اینترنت در یکی از کشورهای توسعه یافته قطع شود، خسارات چند میلیون دلاری گریبانگیر مردم آن کشور خواهد شد.

به نظر شما استفاده از این فضا در کشور ما چگونه است؟ فکر می کنید چند درصد از کسب و کارهای موجود در کشور ما می توانند از اینترنت به بهترین نحو ممکن بهره بگیرند و خود را به شکل امروزی به جهان معرفی کنند؟

به جرات می توان گفت تعداد کمی از کسب و کار های موجود در کشور ما با فضای اینترنت و حضور فعال در آن برای توسعه تجارت خود آشنایی کامل دارند و این در حالی است که اینترنت در کشورهای توسعه یافته جز ارکان اصلی تجارت به شمار می آید. اما چرا استفاده از این فضای پرسود در بین مردم ما تا این حد، محدود است؟

 

 

بنظر می رسد مهمترین دلیل این اتفاق عدم آگاهی مردم از امکانات و روش هایی است که اینترنت در حوزه کسب و کار می تواند فراهم کند. بسیاری از افراد فکر می کنند، اینترنت فقط فضایی برای جست و جو در مورد آن چیزی است که نمی دانند…! اما اشتباه نکنید!

اینترنت دریچه ای است به روی تجارت جهانی. در واقع اگر شما با روش های درست و ابزار های کاربردی موجود در فضای مجازی آشنا باشید، به راحتی می توانید از این فضا بیشترین بهره را ببرید، کسب و کار خود به دیگران  معرفی کنید و  بازدهی کسب و کارتان را افزایش دهید.

شاید در نگاه اول این موضوع ساده به نظر برسد اما همه ما می دانیم که برای موفقیت در هر کاری نیاز به طراحی یک نقشه راه است، تا بتوان حساب شده پیش رفت و به درستی تا رسیدن به هدف در مسیر موفقیت گام برداشت. برای اینکه بدانیم اینترنت چطور می تواند تجارت ما را توسعه دهد، پیش از هر چیزی باید با نحوه فعالیت در این فضا آشنا شویم و بدانیم چرا و چگونه باید نقشه مسیر را طراحی و طی کنیم.

 

توسعه کسب و کار اینترنتی

 

در واقع برای توسعه تجارت در فضای اینترنت باید قبل از هر چیزی این فضا را بشناسیم. اما از آنجایی که دنیای ارتباطات روز به روز در حال گسترش و تغییر و تحول است، دستیابی به یک شناخت کامل از فضای کسب و کار آنلاین تقریبا غیر ممکن است. از طرفی به دلیل سرعت بالای تغییرات در دنیای فناوری اطلاعات، شما نیز برای فعالیت در این بستر باید با سرعت بالا پیش روی کنید. اما این امر چگونه ممکن است؟

بعد از دستیابی به یک شناخت نسبی از این فضا باید بتوانید از بین انواع روش های موجود، بهترین را انتخاب کنید و آن را به بهترین نحو ممکن پیاده سازی کنید. اما این انتخاب و پس از آن پیاده سازی آن بر اساس چه معیارهایی باید صورت بگیرد؟

در واقع مهمترین مرحله توسعه کسب و کار در فضای اینترنت پیاده سازی آن است، چرا که در این مرحله شما با اجرای پله به پله مراحلی که طراحی کرده اید، می توانید به اهداف مشخص شده در نقشه راه خود نزدیک شوید. اکنون سوال اینجاست که این پیاده سازی چطور و چه زمانی باید اجرا شود تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم؟

کنترل آنچه که شما طراحی و اجرا کرده اید به شما این فرصت را می دهد که بتوانید خطاهای پیش بینی نشده در نقشه اولیه را شناسایی کرده و پس از رفع خطاها برنامه خود را به بهترین روش ممکن به سمت هدف هدایت کنید. اما آیا ابزارهای خاصی برای کنترل فعالیت در فضای مجازی وجود دارد؟

مفاهیم اصلی در کسب و کار اینترنتی

 

برای پاسخ به همه سوالات بالا و طی کردن درست مسیر طراحی شده باید با مفاهیم موجود در فضای کسب و کار نوین آشنا شوید. یکی از این مفاهیم آنالیز کسب و کار شماست. به این معنا که باید بدانید برای چه فعالیت می کنید و هدف نهایی شما از کسب و کار موجود چیست؟ باید حیطه کسب و کار خود را به خوبی بشناسید و بازارهای موجود را شناسایی و تحلیل کنید. باید رقبای خود را شناسایی کرده و بدانید چطور باید در محیط رقابتی از دیگران پیشی بگیرید.

 

پس از این مرحله باید ابزارهای مناسب برای اجرای برنامه های خود را به کار بگیرید. پر واضح است که یکی از اساسی ترین ابزارهای کسب و کار نوین یک وبسایت اینترنتی است که شما بتوانید در بستر آن به فعالیت بپردازید. طراحی یک وبسایت به  روز و البته کاربردی نیز از جمله آن کارهایی است که نیاز به بررسی و کنکاش فراوان دارد تا بتواند همه نیازهای شما را پاسخ دهد.

 

business-improvement

 

شاید در نگاه اول طراحی سایت مهمترین مرحله در کسب و کار آنلاین به نظر برسد اما بهتر است بدانید این کار تنها مقدمه تجارت آنلاین است. پس از آنکه سایت خود را طراحی کردید، باید بتوانید به بهترین نحو ممکن آن را مدیریت کرده و به مخاطبان خود معرفی کنید.

کاری که ما در دنیای دیجیتال به آن سئو می گوییم. در واقع شاید بتوان گفت در این مرحله است که، کسب و کار شما در فضای آنلاین فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده است و از این پس باید مراقب باشید چطور، چرا و در چه زمانی از طریق وبسایت خود با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و محصول یا خدمت خود را به آنها عرضه کنید.

در حقیقت پس از اینکه سایت و خدمات خود را به مشتریان معرفی کردید، باید بتوانید یک تعامل گسترده با مخاطبان و مراجعین خود ایجاد کرده و آنها را هر روز به دریافت خدمات بهتر و سریع تر امیدوار کنید. این کار یک پشتیانی قوی نیاز دارد که بتواند هر زمان که لازم بود، با مشتریان شما در ارتباط بوده و مشکلات انها را برطرف نماید.

دانش و تجربه دو رکن اساسی برای حرکت در مسیر موفقیت است. پس فراموش نکنید که در هر کدام از مراحل یاد شده از متخصصین باتجربه کمک بگیرید تا بتوانید مسیر خود را با کمترین خطا طی کنید. پس قبل از همه این کارها یک مشاور امین و مورد اعتماد بیابید تا بتوانید دانش و تجربه او را در همه مراحل به کار بگیرید و یک تجارت موفق در بستر اینترنت ایجاد کنید.

 

سخن آخر

 

امروزه برای اینکه بتوانید در دهکده جهانی حرفی برای گفتن داشته باشید، باید ابزارهای آن را بشناسید، بهترین آنها را انتخاب کنید و آنها را در کسب و کار خود به کار بگیرید. پس همین امروز، قبل از اینکه دیر شود، تصمیم بگیرید که کسب و کار خود را توسعه داده و از اینترنت و ابزارهای موجود بهترین بهره را ببرید.

برای استفاده هر چه بهتر در از این فضا، نیاز به یک مشاور مجرب و حرفه ای دارید. تیم مدیریو با برخورداری از تجربه ده ساله و با هدف توسعه نوین کسب و کارها، می تواند بهترین ها را برای ما رقم بزند و شما را گام به گام  در این مسیر همراهی کند.

 

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید