شروع ساخت وب سایت از کجا و چگونه ؟

در این مقاله شما می توانید روند ایجاد سایت رو یاد بگیرید تا اطلاعات کافی از نحوه ی انجام این کار داشته باشید، هرچند که این کار رو به شرکت های طراحی وب سایت می سپارید. اما یک آشنایی اولیه در مورد کار پیدا می کنید.

ساخت وب سایت

1- گرفتن نام دامنه:

نام دامنه یعنی نامی که می خواهید به وب سایت خود بدهید.به عنوان مثال، نام دامنه وب سایت “HOORAMAN.COM”. اولین چیزی که باید قبل از هر چیز دیگه ای انجام دهید این است که نام دامنه خود رو بگیرید اما باید هنگام انتخاب اسم برای ساخت وب‌ سایت، اولاٌ چک کنید نامی که مد نظر دارید قبلاً توسط فرد دیگری خریداری نشده باشد دوماٌ نام مورد نظر شما بهتر است تا جایی که ممکن است کوتاه، مرتبط و سرراست باشد.

تازه این اولین قدم است و شما فقط یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید و باید بقیه مراحل را به ترتیب انجام بدید تا کسب و کار را راه اندازی کنید.

2- انتخاب هاست و ثبت نام نام کاربری:

اساساٌ هاست، وب یه شرکت است که کامپیوترهای زیادی رو به اینترنت وصل می کند. وقتی که هاست از یک شرکت می خرید یعنی صفحات سایتتون رو در کامپیوترهای آنها قرار می دهید و هر کس در جهان با وارد کردن آدرس سایتمون در مرورگر می تواند در هر لحظه از شبانه روز وارد سایتمون شوند و به تمام محصولات و خدمات ما دسترسی داشته باشند. اگر شما هم تصمیم دارید ساخت وب سایت خود را شروع کنید باید بعد از ثبت یک دامنه مناسب به دنبال یک هاست خوب برای خودتون باشید.

شاید حالا بگویید یک هاست خوب چه ویژگی های دارد؟

  • یک هاست خوب باید همیشه در دسترس باشه و قطعی های پی در پی نداشته باشد.
  • پرسرعت باشد تا سایت ما همیشه با سرعت بالایی برای مخاطبانمان باز شود.
  • امنیت بالایی داشته باشد یعنی در مقابل حملات و ویروس های اینترنتی مقاوم باشد.
  •  امکانات جانبی خوبی برای ساخت وب سایت داشته باشد.

3طراحی صفحات پیج:

پس از اینکه نام دامنه و هاست وب خودتون رو پیش بردید، قدم بعدی این است که ساخت وب سایت را شروع کنید. یعنی صفحات آن را بسازید که همان ویترین شرکت یا مغازه شماست و کسب و کار خود را برایشان توضیح می دهید.

کار دیگر هوم پیج این است که از طریق مسیریابی مراجعه‌کنندگان را به بازدید از دیگر صفحات وب سایت‌ شما راهنمایی می‌کند. مسیریابی وب سایت شما ممکن است  از سرتیتر‌های روی نوار بالایی و یا بخش انتهایی صفحات یا در کنار آن قرار بگیرند.

بهتر است اول با سر زدن به وب سایت هایی شروع کنید که نزدیک به ساخت وب سایت شما هستند.نحوه‌ی سازمان‌دهی آنها را بررسی کنید زیرا شیوه‌ی سازمان‌دهی سایت شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حالا، باید تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی می‌خواهید ارائه کنید و بعد آنها را به شکلی معنادار در کنار هم قرار دهید. بسیاری از ابزار‌های  ساخت وب سایت‌، قالب‌های آماده‌ای برای کسب‌ و‌ کار‌ اینترنتی دارند که حداقل ابتدای کار می‌توانند مفید واقع شوند.

صفحات «درباره‌ی ما» و «تماس با ما»

این صفحات یک نقطه‌ی شروع خوب دیگر هستند برای ساخت وب سایت شما صفحات و بخش‌هایی که روی اغلب وب سایت‌ها می‌توانید آنها را بیابید.

صفحه‌ی «تماس با ما» ی وب سایت شما می‌تواند شامل : آدرس، شماره تلفن، ایمیل و نقشه‌ی موقعیت فیزیکی شما را در خود جای دهد.به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار راه‌اندازی فرم تماس، استفاده از نقشه گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Map را در ساختار وب سایت تان امتحان کنید.

و در صفحه‌ی «درباره‌ی ما»ی وب سایت شما داستان کسب‌ و‌ کار اینترنتی شما را شرح دهد و چند تصویر از بهترین کارهایتان را شامل می‌شود.

روی هر یک از صفحات چه بخش‌هایی دیده شود؟

شاید شما دوست داشته باشید علاوه بر متن، از محتوای ویدیویی و گالری تصاویر نیز استفاده کنید که اتفاقاً ایده خوبی است

متن و تصاویر را می‌توان به گونه‌ای نیز تنظیم کرد که به دیگر صفحات لینک شوند؛ یعنی مخاطب با کلیک روی آنها به صفحه‌ی دیگری فرستاده شود و میان‌بر‌هایی به صفحات دیگر وب سایت خودتان یا هر صفحه‌ی دیگری روی اینترنت ایجاد کنید.

در ساخت وب سایت ها تعامل با کاربر یک اصل است و از طریق پرسش‌نامه، مسیریابی ترافیکی از مبدا تا مقصد  یا با استفاده از سبد خرید برای خرید مستقیم آنلاین، آنها را بررسی می کنند.

باید بدانیدمخاطبان از شما چه می‌خواهند؟

همیشه بهتر است خودتان را جای مخاطب قرار دهید. از خودتان بپرسید بازدیدکننده‌های وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند؟ می‌خواهند روی این وب سایت چه کار کنند و چه چیزی بایدنصیب آنها شود؟ جواب خوب به این پرسش ها راه کسب درآمد اینترنتی را کوتاه تر خواهند کرد.

4- آزمایش سایت:

برای ساخت وب سایت خود وقت آن رسیده که صفحات وب خود را در مرورگرهای اصلی مثل کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت اج تست کنید.تمام این مرورگرها می توانند به صورت رایگان دریافت شوند. علاوه بر این، اگه شما یک گوشی هوشمند دارید، سعی کنید سایت خودتون رو در اونجا چک کنید و از ریسپانسیو بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

5- کسب درآمد اینترنتی:

یکی از راه های درآمد از سایت، ساخت سایت و اپلیکیشن فروشگاهی است. اگر ساخت وب سایت شما برای فروش محصولات و خدمات طراحی شده باید امنیت کافی رو برای کاربرانتون برقرار کند برای کسب درآمد دادن اطمینان به مشتری ها یک کار ضروری است.

6- در معرض دید قرار دادن وب  سایت:

وقتی که سایت شما آماده شد، می توانید آن رو به موتورهای جست و جو مثل گوگل و بینگ ارسال و سابمیت کنید.حالا شاید برای شما سوال پیش بیاید که چند نوع سایت وجود داره و کدومش برای کسب و کار شما مناسب است، با ما همراه باشید.

انواع سایت:

سایت ها را میتوان با توجه به شاخصه های مختلف، در دسته های زیادی دسته بندی کرد، اما در کل انواع سایت به این صورت است:

سایت استاتیک و ثابت:

ساخت وب سایت استاتیک یه فایل منحصر به فرد رو برای هر صفحه از وب سایت استاتیک ذخیره می کند. این محتوا یکبار در طول طراحی وب سایت ایجاد می شود و این سایت ها معمولا به صورت دستی نوشته می شود.
چون از کدهای کمتری استفاده میشه سرعت بارگذاری بالاتری داره. علاوه بر این، طراحی وب سایت های ثابت ارزون تر است.
همچنین این وب سایت ها چون از طرف افراد عادی قابل تغییر نیستند احتمال خرابی و آسیب دیدگی کمتری دارند. در این نوع وب سایت ها همه ی المان ها جای ثابتی دارند.
این سایت ها بیشتر برای شرکت ها و افرادی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال می خواهند  محتوای وب سایت خود را تغییر دهند.

سایت های متحرک استاتیک و نیمه دینامیک:

سایت های فلش یا متحرک دارای دو نوع استاتیک و نیمه دینامیک هستند. ساخت وب سایت های فلش ثابت تغییر ناپذیر مثل وب سایت های ثابت توسط طراح ایجاد می شوند و افراد عادی نمی توانند آن را تغییر دهند.
اما سایت های نیمه دینامیک قابل تغییر هستند ولی میزان تغییرات اون ها محدود است.
این سایت ها برای کسانی مناسب است که نیاز به تبلیغات ندارند و اکثر کاربران با وب سایت آنها آشنا هستند.

پرتال:

چند سایت پویا برای رسیدن به یک هدف خاصی در کنار هم قرار می گیرند و پرتال رو تشکیل می دهند.پرتال ها بیشتر توسط سازمان ها و گروه ها خریداری می شود. اداره ی پرتال ها به خاطر نیاز به روز رسانی بخش های مختلف توسط یک نفر دشوار است و باید زمان بیشتری برای آنها قرار داده شود.

سایت های پویا:

این سایت ها توسط کسانی که به سیستم مدیریت محتوا دسترسی داشته باشند قابل تغییر است. زبان برنامه نویسی سایت های دینامیک می تواندبر اساس نیاز متفاوت باشد.این سایت ها برای افراد و شرکت هایی مناسب است که بیش از دو بار در سال نیاز به تغییر در محتوا دارند.

سخن آخر

تا اینجا فقط اطلاعات مختصری درباره روند راه اندازی وب سایت را گفتیم اما خیلی از این کارها باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود تیم مدیریو با سابقه درخشان در زمینه خدمات،مشاوره، طراحی سایت می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید