بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس کدام هستند؟

آیا می دانید بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس کدام هستند؟ اگر شما هم قصد راه اندازی یک فروشگاه ساز وردپرسی را داشته باشید قطعاً به یک سری افزونه فروشگاه ساز وردپرس نیاز دارید. اما شاید با این پرسش روبرو شوید که بهترین این افزونه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟ در این مقاله سعی کرده ایم افزونه های مهم یک فروشگاه ساز وردپرس را معرفی کنیم. با مدیریو همراه باشید.

اگر شما هنوز فروشگاه خود را انتخاب نکرده اید پیشنهاد می کنم مقاله مقایسه بهترین فروشگاه ساز اینترنتی رایگان را مطالعه کنید. شما در این مقاله می توانید تمام مزایا و معایب هر یک از فروشگاه سازها را بررسی کنید تا بر اساس کسب و کار خود یکی را انتخاب نمایید.

انتخاب یک نوع پلتفرم مناسب برای کسب و کار آنلاین مهم ترین کاری است که برای فروشگاه باید انجام دهید. زیرا انتخاب درست یک پلتفرم یعنی فرصت رشد بیشتر برای وب سایت شما.

بیشتر مدیران سایت با انتخاب اشتباه در پلتفرم علاوه بر خسارات مالی، بسیاری از مشکلات و خطاها هم برایشان پیش می آید. پس تحقیق درست و یه جا در این زمینه یه شما کمک می کند تا از اشتباهات آینده به دور باشید.

علاوه بر این ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و یا ios نیز می تواند در رشد و پیشرفت کاری شما تاثیر دو چندان داشته باشد زیرا بیشتر کاربران از طریق موبایل وارد وب سایت و یا فروشگاه شما می شوند. مقاله بهترین ویژگی های ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

واقعیت این است که افزونه های وردپرسی زیادی در بازار آنلان وجود دارد اما همه مناسب برای فروشگاه ساز وردپرس شما نیستند.

شما باید در نظر بگیرید که به دنبال فروش چه چیزی هستید تا بهترین افزونه را انتخاب کنید.

اول شما باید نوع فروش خود را مشخص کنید. بدانید محصولات شما دانلودی هستند و یا فیزیکی. تا بعداً بتوانید در مورد انتخاب افزونه ها تصمیم بگیرید. زیرا یرخی از افزونه مناسب برای محصولات دانلودی مانند صوت، کتاب، فبلم و … می باشد و برخی دیگر برای فروش کالاهای فیزیکی تعبیه شده است و می تواند با توجه به نیازهای حمل و نقل مورد استفاده قرار بگیرند.

شاید هم شما از هر دو نوع بخواهید استفاده کنید در این صورت باید هر دو مدل افزونه را نصب کنید.

فاکتورهایی که باید در انتخاب افزونه در نظر بگیرید؟

  • پشتیبانی از درگاه پرداخت

دقت کنید افزونه فروشگاه ساز شما درگاه پرداخت شما را به صورت پیش فرض و یا با افزونه بتواند پشتیبانی کند. در غیر این صورت شما در فروش به مشکل می خورید.

  • ساخت و سفارشی کردن فروشگاه

ظاهر فروشگاه آنلاین بسیار مهم است زیرا در نگاه اول مشتری ظاهر سایت فروشگاهی شما را می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند. پس شما باید بتوانید گزینه های مختلفی برای سفارشی کردن ظاهر فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. به بیان ساده از قالب ها و یا گزینه های سفارشی بتوانید استفاده کنید.

  • پشتیانی از سایر خدمات

باید فروشگاه ساز وردپرس خود طوری انتخاب کنید که بتواند از خدماتی مانند سرویس ایمیل مارکتینگ، نرم افزار crm، نرم افزار حسابداری و … پشتیبانی کند زیرا شما با رشد در کسب و کار خود در آینده و یا در همان ابتدا نیاز به این خدمات دارید. پس مهم است که در انتخاب فروشگاه ساز خود در همان ابتدا این موارد را درنظر بگیرید و با دقت عمل کنید.

  • پشتیبانی قدرتمند

مهم ترین چیز در انتخاب فروشگاه ساز وردپرس داشتن پشتیبانی قدرتمند و عالی است که در صورت بروز هر گونه مشکل بتواند شما را فوراً یاری رساند. علاوه بر این شما با داشتن نیروی پشتیبانی قوی از هزینه های اضافی در آینده در امان هستید.

بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس

WooCommerce -1 (ووکامرس)
BigCommerce -2 (بیگ کامرس)
Easy Digital Downloads -3 (ایزی دیجیتال دانلودز)
MemberPress -4 (ممبر پرس)
Shopify -5 (شاپیفای)

هر کدام از این افزونه ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

1- WooCommerce (ووکامرس)

شکی نیست که ووکامرس محبوب ترین افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس است. محبوبیت این نوع پلتفرم در دنیا زیاد است و رایگان ارائه می شود. همچنین تعداد زیادی از افزونه ها و قالب ها برای ووکامرس تهیه شده اند که بیشتر آنها رایگان نیز هستند. همچنین توسعه دهندگان زیادی بر روی ووکامرس فعالیت می کنند. در مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس از صفر تا صد نصب ووکامرس به صورت کامل توضیح داده شده است.

بهترین فروشگاه ساز وردپرس ووکامرسمزایای افزونه ووکامرس

  • تعداد افزونه ها و قالب ها

برای پلتفرم ووکامرس صدها قالب و افزونه وجود دارد که به راحتی می توان از آنها استفاده کرد و ویژگی های آنها را به فروشگاه خودتان اضافه کنید. همچنین در زیبا سازی ظاهری سایت خود و انتخاب طرح های مختلف می توانید با دست باز اقدام کنید.

  • پشتیبانی از محصولات فیزیکی و دیجیتال

با افزونه ووکامرس مس توان هم محصولات فیزیکی و هم دانلودی را به فروش برسانید.

  • امکان فروش محصولات دیگران

در پلت فرم ووکامرس علاوه بر محصولات خود می توانید محصولات دیگران یا محصولات وابسته را در سایت تان داشته باشید و به فروش برسانید.

  • مدیریت موجودی انبار

با استفاده از ووکامرس شما می توانید موجودی انبار خود را با سهولت مدیریت کنید.

  • پرداخت مربوط به حمل و نقل

در ووکامرس شما می توانید درگاه های پرداخت آنلاین محبوب را داشته باشید و یا با نصب افزونه از درگاه پرداخت خاص آنها استفاده کنید. علاوه بر این در ووکامرس شما می توانید امکان مشخص کردن حمل و نقل و مالیات را داشته باشید.

  • پشتیبانی در ووکامرس

به راحتی می توانید مستندات و انجمن های مربوط به ووکامرس را در اینترنت پیدا کنید و مشکلات خود را برطرف نمایید. زیرا افراد زیادی از این نوع پلتفرم در دنیا استفاده می کنند.

معایب ووکامرس

شاید کمتر کسی معایب آن را بیان کرده باشد اما به هر حال ووکامرس نقاط ضعفی هم دارد.

  • گزینه های متعدد

درست است که ووکامرس ساده و آسان است اما با وجود تعداد گزینه های زیادی در صفحه تنظیمات کاربران مبتدی را دچار سردرگمی می کند و ممکن است کار با آن را پیچیده کند.

  • انتخاب افزونه

به دلیل اینکه افزونه های زیادی برای ووکامرس وجود دارد همیشه انتخاب و پیدا کردن افزونه مناسب برای کاربران یک چالش است. از این رو ممکن است کاربران دچار سردرگمی شوند.

  • پشتیبانی از قالب ها

درست است که ووکامرس برای هر قالب وردپررسی کار می دهد اما برای همه این قالب ها نصب ووکامرس آسان نیست و در برخی قالب ها ممکن است درست نصب نشود و یا مناسب قالب نباشد. از این رو در انتخاب قالب باید دقت کنید و یک قالب ووکامرسی را برای فروشگاه ساز وردپرس خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

در مجموع ووکامرس برای فروشگاه ساز وردپرسی مناسب است زیرا هم می توان محصولات دانلودی و هم فیزیکی را فروخت. دلیل دیگر افزونه ها و قالب های کاربردی زیادی برای ووکامرس ارائه شده اند و یا در حال ارائه می باشند و به راحتی می توان مشکلات خودتان را از پشتیبانی این پلتفرم بپرسید و یا از انجمن ها در این زمینه کمک بگیرید.

2- BigCommerce (بیگ کامرس)

از دیگر افزونه های فروشگاه ساز وردپرس می توان BigCommerce را نام برد. این افزونه یک فروشگاه ساز پکپارچه با وردپرس است. اما نقاط ضعف و قوتی نیز دارد.

افزونه فروشگاه ساز وردپرس BigCommerceمزایا BigCommerce 

  • مشکلات کمتر

به علت جدا بودن موتور این فروشگاه ساز از دیگر محتواها این افزونه به راحتی می تواند با وردپرس اجرا شود و شما مشکلات و خرابی های کمتری را تجربه می کنید.

  • فروش از چند طریق

در این نوع پلتفرم نه تنها شما می توانید در وب سایت خود فروش داشته باشید بلکه می توانید در فیس بوک و یا آمازون نیز فروش را تجربه کنید.

  • تراکنش هزینه ندارد

در این نوع پلتفرم تراکنش ها برای شما هزینه ای ندارد. در دیگر افزونه های فروشگاه ساز وردپرس این امکان وجود ندارد.

معایب BigCommerce

  • محدودیت در یکپارچگی

BigCommerce می تواند با تمام ابزارها و برنامه های یک فرد ثالث ادغام شود. از طرفی با توجه به اینکه برنامه ها و افزونه های آن در حال رشد و توسعه هستند اما ممکن است برخی از این افزونه ها با BigCommerce سازگار نباشند.

  • نداشتن اپ موبایل

در حال حاضر برای نسخه موبایل مدیریتی وجود ندارد. به بیان ساده تر در این فروشگاه ساز وردپرس نمی توان اپ موبایل را مدیریت کرد.

نتیجه گیری:

BigCommerce یک ابزار قدرتمند و ساده است که به راحتی می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. از نظر امنیت و سئو خوب عمل می کند.

3- Easy Digital Downloads (ایزی دیجیتال دانلود)

همان طور که از نام این افزونه مشخص است این فروشگاه ساز وردپرس به منظور فروش محصولات دانلودی مورد استفاده قرار می گیرد. این افزونه ساده ولی قدرتمند می باشد و مناسب برای فروشگاه های دانلودی و دیجیتالی است.

مزایای Easy Digital Downloads

  • مناسب برای محصولات دانلودی

این افزونه به صورت تخصصی برای فروش محصولات دیجیتالی(دانلودی) تمرکز دارد. از این رو ویژگی های خاصی در این زمینه ارائه کرده است.

  • استفاده آسان

استفاده از این فروشگاه ساز آسان بوده و نیاز به آموزش های خاصی نیست . شما به راحتی در همان ابتدا می توانید بفهمید که چگونه محصولات خود را وارد کنید و به نمایش بگذارید.

  • تعداد زیادی افزونه

شاید گفت صدها افزونه برای این فروشگاه ساز وردپرس وجود دارد از جمله می توان به انواع درگاه های پرداخت و انواع پلتفرم های بازاریابی اشاره کرد.

  • سازگار با قالب های وردپرس

Easy Digital Downloads تقریباً با هر قالب از جنس وردپرس کار می کند و سازگار است. اما برای راحتی بیشتر بهتر است از قالب های خاص مریوط به خود افزونه استفاده کنید.

  • پشتیبانی خوب

مستندات و انجمن های پشتیبانی زیادی در اینترنت برای این افزونه وجود دارد که می تواند در صورت بروز مشکل به شما کمک کند.

معایب Easy Digital Downloads

  • پشتیبانی از محصولات دانلودی و نه فیزیکی

فقط امکان فروش محصولات دانلودی را فراهم می کند و محصولات فیزیکی را پشتیبانی نمی کند.

  • اضافه کردن افزونه در فروش

اگر شما تصمیم بگیرید در فروشگاه خود حتی یک محصول خارج از محصولات خود اضافه کنید باید افزونه خاص اضافی برای این کار نصب کنید.

نتیجه گیری:

اگر شما فقط تصمیم به فروش محصولات دانلودی را دارید این افزونه یکی از یهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس برایتان خواهد بود.

4- MemberPress (ممبر پرس)

MemberPress یکی از افزونه های عالی برای ساخت اشتراک کاربران در وردپرس است که به صورت کاملاً حرفه ای در این زمینه عمل می کند.

شما با نصب این افزونه می توانید یک عضویت پولی در پلان های مختلف تعبیه کنید و حتی دسترسی های مختلف را در آن تعریف کنید. جالی است بدانید این افزونه فروشگاه ساز وردپرس قابلیت ادغام با ووکامرس را نیز دارد.

افزونه فروشگاه ساز وردپرس MemberPressمزایای MemberPress

  • فروش بر پایه داشتن اشتراک

اگر شما تصمیم دارید سایتی طراحی کنید که در آن بتوانید بر اساس اشتراک و حق عضویت هزینه دریافت کنید این پلتفرم برای کار شما بسیار عالی است.

گزینه های عالی برای تعیین دسترسی

در این افزونه فروشگاه ساز وردپرس شما به راحتی می توانید سطح دسترسی کاربران به محتواها را درجه بندی و تعیین نمایید.

  • ادغام شدن با دیگر افزونه ها

MemberPress را می توان با ووکامرس به راحتی ادغام کرد.

معایب MemberPress

  • پشتیبانی از درگاه های محدود

افزونه فروشگاه ساز وردپرس MemberPress فقط از درگاه های PayPal، Stripe، و Authorize.ne پشتیبانی می کند از این رو در این زمینه محدودیت دارد.

  • قیمت گذاری به صورت سالانه

پلن های مختلف ارائه شده در این افزونه فروشگاه ساز وردپرس تنها به صورت سالانه امکان پذیر است.

نتیجه گیری:

شاید گفت افزونه مناسب برای کسانی که  قصد دارند محصولاتی مبنی بر اشتراک، فروش دوره و یا ساخت یک سایت حق اشتراکی راه اندازی کنند.

5- Shopify (شاپیفای)

این فروشگاه ساز که به راحتی می تواند همه چیزها را برای شما مدیریت کند در واقع یم افزونه نیست و یک سیستم فروشگاه ساز رایگان است.

به بیان ساده تر روی هاست خودش راه اندازی می‌شود و نیاز به نصب و داشتن اطلاعات فنی ندارد.

مزایا Shopify

  • ساده برای مبتدیان

شما می توانید به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را در زمینه تنظیمات درگاه پرداخت و حمل و نقل و غیره مدیریت کنید.

  • پشتیبانی از محصولات دانلودی و فیزیکی

شما به راحتی می توانید هم محصولات دانلودی و هم محصولات فیزیکی خود را در این پلتفرم بفروشید.

  • مدیریت موجودی انبار

Shopify امکان مدیریت موجودی انبار به راحتی می دهد.

  • گزینه های پرداخت و حمل و نقل

در شاپیفای شما می توانید برای کارت های اعتباری آنلاین و فیزیکی خود پشتیبانی داشته باشید.

معایب Shopify

  • پرداخت هزینه ماهانه

برای استفاده از افزونه فروشگاه ساز وردپرس Shopify باید به صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید.

  • Shopify Payments

  شایپبفای شما را تشویق می کند که از پلتفرم‌های پرداخت خود آن استفاده کنید. همچنین Shopify قابلیت ادغام و یکپارچگی با وردپرس را ندارد. این در حالی است که BigCommerce همه امکانات Shopify را دارد و قابلیت یکپارچه سازی با سایت وردپرس شما را ارائه می دهد.

نتیجه گیری:

اگر شما دوست دارید یک پلتفرم قدرتمند بدون نیاز به مقابله با مسائل فنی داشته باشید، Shopify برای شما گزینه عالی است.

شاید هزینه های ماهانه در ابتدا شما را منصرف کند اما همین امر نیز باعث می شود شما با آرامش بیشتری روی کسب و کار خود تمرکز کنید.

در حالی که هزینه ماهانه ممکن است در ابتدا توی ذوق بزند، اما در عوض باعث می‌شود تا با آرامش خاطر به کسب و کار خود فکر کنید.

نتیجه گیری نهایی:

اگر شما در ابتدای راه هستید و دانش فنی لازم را ندارید شاید BigCommerce بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر شما دوست دارید انعطاف پذیری و کنترل بیشتر در گزینه های مختلف را داشته باشید ووکامرس گزینه بهتری است. علاوه بر این اگر کالاهای شما فقط دانلودی هستند Easy Digital Downloads مناسب تر است.

در پایان باید بگویم اگر شما به یک فروشگاه ساز قدرتمند نیاز دارید که با پشتیبانی قوی فارسی مشکلات و چالش های شما به راحتی برطرف شوند و علاوه بر این از دغدغه های سئو، امنیت، ظاهر زیبا و کاربرپسند و… به دور باشید همچنین در هزینه های آینده خود صرفه جویی کنید پیشنهاد ما استفاده از سایت و اپلیکیشن فروشگاهی فراشاپ است که به صورت اختصاصی برای کسب و کار شما مدل سازی می شود.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید