وبـمَستــِـر نـــــوروزِت مُبـارک 🥳 1.5 میلیون هدیه شروع دوره جامع

ساعت‌
دقیقه
ثانیــه

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس یکی از نیازهای اساسی هر سایت وردپرسی هستش که در اون کاربران با نقش‌های کاربری مختلف و دسترسی‌های گوناگون فعالیت می‌کنند.

هر وبسایت وردپرسی بعد از مدت‌ها فعالیت پیشرفت کرده و رشد و نمو پیدا می‌کنه که هم جهت با همین گذشت زمان شما نیاز به همکارانی پیدا می‌کنید تا دسترسی‌های گوناگونی براشون تعیین کنید تا در هر بخش از سایت از یک فرد متخصص و کاربلد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر سایت شما در زمینه تولید محتوا فعالیت داره جواب دادن تک تک نظرات برای شمایی که مدیر کل هستید یک کار زمان‌بر هستش که اگر زمانتون را برای این کار بگذارید مطمئنا باز هم زمان کم میارید و دیگه با این وضعیت نمی‌تونید تا روی اهدافی که برای سایت در نظر دارید حتی فکر کنید.

بنابراین به این نیاز پیدا می‌کنید که افرادی را به عنوان پشتیبان یا پاسخ دهنده به نظرات در زمینه کاری سایت که تخصص هم در رابطه با اون موضوع دارند استخدام کنید.

اما مشکلی که در این بین پیش میاد اینه که نقش کاربری که برای این فرد تعیین می‌کنید برای اینکه بتونه روی نظرات سایت کنترل داشته باشه در حالت عادی باید روی مدیر کل باشه که این کار عاقلانه‌ای نیست.

بنابراین نیاز دارید تا با ویرایش نقش کاربری جدید و یا ساخت یک نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی در وردپرس کاری کنید که هر یک از این افراد به بخشی که در نظر دارید دسترسی داشته باشند و سایر بخش‌های سایت برای اونها قابل مشاهده نباشه.

در این آموزش از مدیریو قصد دارمیم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که با استفاده از اون میتونید، اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کرده و این نیازها را با استفاده از این افزونه کاربردی برطرف کنید.

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Advanced Access Manager در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته، بیش از 80.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.1 را به خودش اختصاص بده، که با استفاده از این افزونه میتونید تغییرات زیر را در وردپرس خودتون انجام بدید :

  • امکان تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس
  • امکان تغییر سطح دسترسی نقش‌های کاربری در وردپرس
  • امکان افزودن و تعریف نقش کاربری جدیدی در وردپرس
  • و…

بنابراین پیش از هرکاری برای اینکه بخواهید تا اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کنید ابتدا با کلیک روی دکمه زیر افزونه را دانلود کنید و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر خواهید دید که منویی با عنوان AAM در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد. روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس هدایت شوید.

 

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید با استفاده از افزونه Advanced Access Manager وردپرس میتونید تا با مراجعه به کادر تعیین شده در سمت راست بر اساس توضیحات زیر اقدام به ویرایش نقش‌های کاربری در وردپرس کرده و یا دسترسی کاربران وردپرس سایت خودتونو تغییر داده و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف سایت را بهشون بدین یا اینکه از دسترسی به بخشی از سایت اونها را محروم کنید.

  • Roles: با کلیک روی این قسمت کادر مربوط به نقش‌های کاربری سایت بهتون نشون داده میشه و میتونید تا هر یک از نقش‌های کاربری را انتخاب کرده و اقدام به تغییر سطح دسترسی اونها کنید.
  • Users: با کلیک روی این قسمت کاربرانی که در سایت عضو شده‌اند نشون داده میشن و میتونید تا یکی از کاربران را انتخاب کرده و اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربر مورد نظر کنید. از این بخش میتونید تا دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس را برای یک کاربر خاص بیشتر کرده و یا دسترسی‌های فعلی را کم کنید.
  • Visitor: از این قسمت هم میتونید تا سطح دسترسی به سایت را برای کاربران مهمان تغییر دهید.
  • Create: و در نهایت با استفاده از این قسمت میتونید تا اقدام به ساخت نقش کاربری جدید در وردپرس با امکان کپی از نقش‌های کاربری موجود کنید.

ویرایش و تغییر نقش کاربری نویسنده در وردپرس

اگر که میخواهید تا یک نقش کاربری خاص در وردپرس را ویرایش کنید و دسترسی به بخش‌های مختلف از پیشخوان وردپرس را برای این نقش کاربری بیشتر کنید و یا اینکه کاربرانی که این نقش کاربری را دارند، دسترسی را برای اونها از قسمتی از پیشخوان وردپرس محروم کنید مشابه تصویر زیر میتونید اقدام کنید.

برای این منظور ابتدا از ستون سمت راست نقش کاربری خودتون را برای ویرایش کردن و تغییر سطح دسترسی نقش کاربری انتخاب کنید و بعدش روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

تغییر سطح دسترسی در وردپرس

 

حالا روی قسمت Capabilities که در سمت چپ قرار داره کلیک کنید تا انواع دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس بهتون نمایش داده بشه.

حالا میتونید تا با کلیک کردن روی هر گزینه که در ستون وسط قرار داره دسترسی به بخش تعیین شده برای این نقش را فعال یا غیرفعال کنید.

به عنوان مثال در تصویر بالا برای نقش کاربری نویسنده که انتخاب شده با انتخاب گزینه‌های moderate_comments و manage_categories هر کاربری که نقش کاربری نویسنده را داشته باشه از این پس میتونه تا به ترتیب امکان مدیریت تمامی نظرات سایت و مدیریت دسته‌بندی در وردپرس را کنترل کرده و به اونها دسترسی داشته باشه.

به همین ترتیب میتونید تا برای هر قسمت از سایت دسترسی را برای هر نقش کاربری که مد نظر شماست اضافه یا اینکه کم کنید.

تغییر سطح دسترسی کاربر یا مدیر در وردپرس

حالا اگر که قصد دارید تا دسترسی به بخشی از پیشخوان وردپرس را برای یک کاربر خاص اضافه یا کم کنید کافیه تا مشابه تصویر زیر ابتدا روی تب Users که در سمت راست قرار داره کلیک کنید تا کاربران به شما نمایش داده شوند.

سپس بعد از اینکه کاربر مورد نظر خودتون را پیدا کردید روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

 

تغییر سطح دسترسی در وردپرس

 

حالا در این مرحله هم روی قسمت Capabilities که در سمت چپ قرار داره کلیک کنید تا لیستی از دسترسی‌های موجود برای کاربری که انتخاب کردید در وسط همین بهتون نشون داده بشه.

همونطور که میبینید دسترسی‌هایی که این کاربر بهشون دسترسی داره بهتون نشون داده میشه که میتونید با فعال/غیرفعال کردن تیک گزینه‌های هر دسترسی امکان اینکه کاربر انتخاب شده به اون بخش از پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشه یا نه را کنترل کنید.

با کلیک بر روی آیکون قفل که در ستون سمت راست میبینید هم میتونید تا کاربر مورد نظر را بدون نیاز به حذف کردن و یا تغییر اطلاعاتش مثل رمز یا ایمیل غیرفعال کنید تا دسترسی به پیشخوان وردپرس را نداشته باشد.

یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های این افزونه اینه که میتونید تا بدون نیاز به دونستن رمز و نام کاربری اعضای سایت وارد داشبورد کاربری آنها شده و به جای آنها در پیشخوان وردپرس فعالیت کنید.
برای این منظور کافیه تا روی آیکون فلش دو طرفه که با رنگ سبز قرار داره کلیک کنید و وارد بخش کاربری کاربر انتخاب شده در پیشخوان وردپرس شده و به جای این کاربر فعالیت کنید.

افزودن نقش کاربری جدید در وردپرس

اگر که قصد دارید تا یک نقش کاربری با نام دلخواه در سایتتون تعریف کنید تا کاربران بر اساس این نقش کاربری و دسترسی‌هایی که برای این نقش کاربری تعیین کردید بتونن تا به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشند میتونید تا ابتدا روی دکمه آبی رنگ که با عنوان Create در ستون سمت راست قرار داره کلیک کنید و بعدش در پنجره ظاهر شده مشابه تصویر زیر نام نقش کاربری را وارد کنید.

تغییر سطح دسترسی در وردپرس

حال همونطور که در تصویر میبینید به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. ابتدا در فیلد Role Name یک نام برای نقش کاربری خودتون انتخاب کنید.
  2. اگر قصد دارید تا هر کاربری که با این نقش کاربری در سایت ثبت نام میکنه به صورت خودکار بعد از چند روز به نقش کاربری قبلی خودش برگرده در این فیلد مدت زمان تعیین شده را بر اساس day، hours، تاریخ و… وارد کنید.
  3. اگر نقش کاربری که در نظر دارید بسازید به یکی از نقش‌های کاربری وردپرس در سایت نزدیکه میتونید تا از گزینه Inherit Capabilities From اونو انتخاب کنید تا سطح دسترسی پیشفرض بر اساس این نقش کاربری تنظیم بشه و سپس با تغییر سطح دسترسی یک نقش کاربری که در ابتدا دیدیم اقدام به تغییر سطح دسترسی به بخش‌های مختلف برای این نقش کاربری کنید.
  4. برای اینکه سطوح دسترسی برای این نقش کاربری هم فعال شوند تیک گزینه Also clone all access settings Create را فعال کنید.
  5. در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید تا نقش کاربری ساخته شده و در وردپرس اضافه شود.

 

تغییر سطح دسترسی در وردپرس

 

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نقش کاربری شما ساخته شده و میتونید تا به راحتی اقدام به ویرایش و تغییر سطح دسترسی نقش کاربری ساخته شده در وردپرس کرده و دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس را برای کاربرانی که این نقش کاربری را دارند تعیین کنید.

امیدوارم که این آموزش هم براتون مفید و کاربردی بوده باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ویرایش نقش‌های کاربری در وردپرس و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کنید.
اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید