وبـمَستــِـر نـــــوروزِت مُبـارک 🥳 1.5 میلیون هدیه شروع دوره جامع

ساعت‌
دقیقه
ثانیــه

سئو سایت چیست؟

سئو

سئو سایت چیست؟ سئو چیست و چکار میکند؟ این ها سوالاتی است که افراد در ابتدای ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی با آن مواجه میشوند. در ادامه به صورت کامل برای شما معنی سئو سایت را بیان میکنیم.
عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی ” بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ” است.

 تعریف دقیق سئو سایت چیست؟

سئو مجموعه کارهایی است که باید در طراحی سایت، راهکارهای استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.بیشترین هدف سئو ترافیک سایت و جذب بازدید کنندگان است.

سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب بودن سایت برای بازدیدکنندگان و ایجاد ترافیک برای سایت از فاکتورهای اصلی آن است. این مسأله انقدر مهم است که در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل بر اساس بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.

سئو سایت

 رفتار کاربران بر سئو

الگوریتم های گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain  رفتار کاربران را درهنگام جستجو  تحلیل کرده و مناسب با آن رتبه بندی را انجام میدهد. به عنوان مثال هر زمانی که کاربر عبارتی یا کلمه ای را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد.

گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی دارد و اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

ارزش سئو چقدر است؟

موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش میگردند به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چقدر است و چرا باید به آن توجه کرد.

ترافیک بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد و موفقیت هر شرکتی با سئو مناسب برای سایت شان قابل تضمین است.

آیا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

در جواب باید گفت بله،گوگل موتوری هوشمند است که هنوز نیاز به کمک کاربران دارد،موتورهای جستجو همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه بدهند،اما محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند.

یک سئو اشتباه میتواند سایت شما را از دید کاربران پنهان نگه دارد و تمام زحمتتان را هدر دهد، در مقابل رقبای شما با محتوایی ضعیف تر ترافیک و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

سئو سایت

3 روش مهم سئو سایت

باید گفت سئو و بهینه سازی یک سایت یک فرآیند زمانبر و مداوم است. اما تکنیک ها و روش های بسیار ی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل هستندکه با بهره گیری از هر کدام میتوانیم تاثیر مثبتی در  فرآیند سئو سایت خود داشته باشیم. برای موفقیت درهرسئو سایت 3 روش مهم وجود داردکه عبارتند از:

1- سئو تکنیکال

استاندارد کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی و نشانه گذاری درست، بهبود سرعت سایت و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم.

2- بازاریابی محتوا

 شناسایی کلمات کلیدی مهم،تحلیل رقبا، ایجاد یک استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت، برچسب گذاری و دسته بندی،سئو داخلی یا On-Page گفته می شود و می توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. برای درک بهتر، می توانید به مقاله 12 راهکار طلایی برای سئو داخلی مراجعه کنید.

سئوی داخلی یا On-Page مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه‌سازی وب‌سایت است که ما را در کسب جایگاه  بهتری در فهرست رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو یاری می کند.

 نکات مهمی که در عنوان ها باید در نظر گرفت

  • استفاده از کلمات ترغیب کننده در عنوان

برای عنوان از کلمات ترغیب کننده استفاده نماییدکه برای جستجو کنندگان جذاب باشد. برای مثال: برطرف سازی، عالی، چگونه، اطلاعیه، و … .

  • از شکل سوالی برای عنوان استفاده کنیم

 وقتی سوالی می پرسید، خواننده را مجبور می کنید که لحظه ای صبر کند و در ذهن خود به سوال پاسخ دهد و احتمال آنکه خواننده بر روی سایت شما کلیک کند بالاتر خواهد رفت.

  • کلمه کلیدی اول عبارت عنوان

از مهمترین کلمه کلیدی خود اول عبارت عنوان استفاده نمایید ولی عنوان را بگونه ای انتحاب کنید که ترافیک وب سایت تان بالاتر رود.

  • از حروف انگلیسی تمام بزرگ استفاده نکنید .

  • باید عنوان کوتاه، صریح و ساده باشد.

  • حل کردن مشکل

عنوان را بگونه ای بنویسید که مخاطبان احساس کنند این وب سایت مشکلی را حل خواهد کرد یا کمکی به کاربر خواهد کرد.

  • حس اضطراری بودن را در عنوان بسازید.

  • عنوان مناسب در تمام صفحات

مطمئن شوید که تمام صفحات سایت عنوانی مناسب دارند و تگ عنوان اولین المان ممکن در صفحه می باشد.

 اشتباه رایج در ساخت عنوان

  • استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار برای عنوان
  • استفاده از کلمات پیچیده برای عنوان
  • عنوان خسته کننده و بی روح
  • استفاده از کلمات کلیدی بیش از یک بار برای عنوان
  • نام شرکت خود را در عنوان بکار نبرید مگر آنکه مهمترین کلمه کلیدی تان را نیز بکار برید.
  •  سعی کنید از افعال حال و به روز مثل “به راه اندازی” استفاده نمایید.

سئو

3- لینک سازی هدفمند

برای کسب رتبه اول و رقابت با سایت های قدیمی تر علاوه بر موارد بالا شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، ایجاد کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.برای اطلاعات بیشتر به مقاله سئو خارجی سایت چیست؟ مراجعه کنید.

سئو کلاه سفید

 به مجموعه راهکارها، روش‌ها یی که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو پیروی مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران نيست.در این روش باید اجراي بلند مدت داشته باشیم و از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح برای بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده کنیم.

سئو کلاه سیاه

مجموعه‌اي از دستورات و راهکارها که برای فريب، دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود.اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست موتورهای جستجو یا پرداخت جریمه را دارد.

برای این که گوگل مطلبی از سایت شما را به پاسخ کاربر نزدیک بداند باید از نظر گوگل مطلب شما بهترین جواب برای کابر باشد که به این جستجو ارگانیک
می گویند. این یک راهکار برای بهبود سئو سایت است.

بهینه سازی وب سایت یک راه‌حلی است که باعث می شود  وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل دیده شود.

سئو یک نوع بازاریابی محتوا

سئو یک نوعی از بازاریابی محتوا بوده که تمرکز آن بر روی نتایج جستجو می باشد. سئو بعضی وقت‌ها برای این کاربرد دارد که سایت شما برای موتور جستجو قابل فهم باشد. بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی برای بهتر دیده شدن از نظر کاربران است.

برای داشتن سئو خوب کسب اعتبار از نظر گوگل اهمیت ویژه دارد. وب سایت هایی با “اعتبار به رتبه بالا” نزد گوگل رتبه های بالاتری می گیرند. اعتبار به رتبه یک وب سایت توسط سن وب سایت، کیفیت لینک های دریافتی و مطالب سایت تعیین می شود.

سئو

در ضمن، اگر فکر می‌کنیدچیز های دیگری هم هست که در این مقاله گفته نشده، یا اگر سوالی در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم نظر یا سوال خود را در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید