شانل، برندی قدیمی با ایده های جدید

این روزها در دنیای پوشاک و البسه برندهای مختلفی وجود دارند که هر یک دارای طرح ها و محصولات مختص به خود هستند اما همواره در بین این همه برند، تنها چند برند هستند که با استقبال عمومی مواجه می شوند و یکی از آنها شانل است؛ شانل، برندی با ایده های جدید است که پوشاک تولیدی آن همواره مورد توجه خانم ها قرار داشته است. در ایتن مقاله شما را با کوکو شانل آشنا خواهیم کرد، کسی که برند شانل را برای جهانیان پدید آورد.

اوت ۱۸۸۳ چشم به جهان گشود. طرح‌های این زن فرانسوی تحولی را در سبک البسه پوشیدن زنان به وجود آورد. شانل همواره بر زنانگی تأکید داشت و به آن بها می‌داد. سال‌های ابتدایی معیشت کوکو شانل هیچ شباهتی با آنچه بعدها شد، ندارد. شانل روزگار نوجوانی‌اش را در یک یتیم خانه گذراند و در جوانی به همنشین خواهرش در کاباره‌ها آواز‌خوانی می‌کرد.

شانل

وقت‌هایی که در یتیم خانه اخباری از درس و کار نبود، شانل زمان را در کارگاه‌های دوزندگی آن زمان به دوختن و بافندگی کردن سپری می‌کرد. عشق و علاقه به درز گرفتن در همان ساعات «فراغت» یتیم خانه در او جان گرفت و همین عشق سال‌ها بعد به زندگی‌اش رنگ دیگری داد.

shanl-1

کوکو شانل با لباس هایی پا به محفل مد گذاشت که هنوز هم نام ی آن ها در تمام جهان به گوش می رسد که بی شک یکی از دلایل این محبوبیت برندینگ بی نظیر شانل است. یکی از مایه هایی که شانل بر گستره ی مد آن زمان وارد ساخت پیراهن کوتاه مشکی بود. شانل با مکاشفه گرفتن از رنگ مشکی، به همه ثابت کرد که چه جور می توان با رنگی که بابت مراسم ختم حالت استعمال جای می گیرد، طرحی باشکوه مبنا نهاد.

بلوز و دامن و به خصوص جامه کوتاه مشکی  وی به محض عرضه، همه گیر شدند. این طرح ناب، از آغازین قدم های مخرب در متفاوت شدن ظاهر مجلل زنان به شمار می رود. امروزه، پیراهن های مشکی الهام گرفته از طرح اولیه شانل به آسودگی در دسترس مردم قرار دارند.

brnd-shanl-3

شانل روزگار جنگ جهانی دوم را با محبوب آلمانی اش در هتل سپری کرد در صورتی که کسب و کارش را در سال ۱۹۳۹ متلاشی کرده بود. در انتهای جنگ کسانی که با آلمانی ها رفت وآمد داشتند به واسطه ی فرانسوی ها مجازات می شدند و ترک کشور بنا بر مصلحت شانل بود از این رو به سوئیس عزیمت کرد؛ بعضی اراجیف از کمک چرچیل در گریختن او حکایت دارد.

shanl7-1

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید