عملکردهای جدید الگوریتم اینستاگرام چگونه است؟

الگوریتم اینستاگرام

در این مقاله می خواهم شما را با نحوه عملکردالگوریتم  اینستاگرام و چگونگی رتبه بندی پست های درون آن آشنا کنم. شاید شما هم با این پرسش روبروشده اید شاخص رتبه‌بندی در فید اینستاگرام چگونه است؟

برای پاسخ به این پرسش تا آخر مقاله همراه ما باشید.

اینستاگرام با بهره بردن از مطالعه رفتار کاربران و  یادگیری ماشینی یک فید اختصاصی برای هر کاربرطراحی می‌کند. این کار به گونه ای است که حتی دو نفر از کاربران که یک فرد مشخص  ویکسانی را در اینستاگرام دنبال می کنند باز هم فید متفاوتی با یکدیگر خواهندداشت. از فاکتورهای مهم برای الگوریتم اینستاگرام می توان به مواردزیر اشاره کرد.

1- علاقه مندی در الگوریتم اینستاگرام

این فاکتوربه اینستاگرام اجازه می دهد که میزان علاقه مندی شما به یک پست را پیش بینی کند. براین اساس مواردی که اهمیت بیشتری برای شما دارند، رتبه‌ی بالاتری در فید دریافت می‌کنند. این کاربابررسی به عملکردقبلی کاربر نسبت به محتوای مشابه و همچنین آنالیز تصویری محتوای واقعی پست انجام می شود.

چه معنایی دارد؟

این امر نشان می دهد که یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم اینستاگرام میزان تعاملاست. اگر کاربری با محتوای شما ارتباط برقرار کند یعنی به الگوریتم نشان می دهد که پست های شما را بیشترمی خواهد ببیند.

پس شما با تصاویرعالی و با کیفیت به همراه متن های ترغیبی و تاثیرگذار می توانیداز این الگوریتم به نفع خود بهره ببرید.

۲- تازگی

 زمان انتشارپست و تازگی آن در این فاکتوربررسی می‌شود واز الگوریتمی استفاده می شود که با به روز رسانی پست‌های جدید اطمینان حاصل کند که پست‌هایی بیشتردر معرض دید قرار می گیرندکه در لحظه به فعالیت شما نزدیک ‌تر هستندو به این ترتیب محتویات نمایش داده شده بر روی صفحه شما همیشه به روز و تازه خواهدبود. طبق این فاکتورالگوریتم اینستاگرام پست‌های جدید را بالاتراز محتوای قدیمی نمایش می‌دهد.

۳- ارتباط و روابط

در این الگوریتم اینستاگرام عامل کلیدی روابط است. در این الگوریتم عمق ارتباط شما با آن فرد یا برند موردنظرکه تمایل شما برای دیدن پست‌ها و ارتباط برقرار کردن با آنها بیشتراست سنجیده می شود و پست‌های افرادیکه در گذشتهارتباط بیشتری با شما داشته‌اند، بالاتراز بقیه به نمایش گذاشته می شود. حتی اگر آن اشخاص فالوورهای زیادی نداشته باشند که بخواهندلایک و اظهارنظرهای زیادی را دریافت کنند.

الگوریتم اینستاگرام همچنین ممکن است برخی از اطلاعات فیس ‌بوک شما را برای تعیین روابط، مورد استفاده قرار دهند.

این بدان معنی است که داشتن یک تعامل دائمی ارزشمندتر از تعامل مقطعی است و در این تعاملات است که متوجه می‌شوید فالوورهای شما چه چیزی را می‌خواهندببینند و با آنها ارتباط برقرار کنید. بنابراین شما می توانید محتویات بیشتری در این زمینه به آنها ارائه دهید.

4-تعداد افراد دنبال شده

اگر تعدادافراد دنبال شده یا همان فالوینگ ها ی کاربرزیاد شود محتوااز بین انتشاردهنده های متعددیانتخاب می شود مثلاً اگر شما فقط چند نفر را فالو کنید، الگوریتم اینستاگرام محتوای زیادی برای نمایش نخواهدداشت، بنابراین ممکن است پست‌های زیادی از یک شخص را مشاهده کنید.

همچنین  اگر چندین هزار فالوور داشته باشید، ممکن است همه پست‌های آنها را مشاهده نکنید و پست‌های زیادیرا نیز از یک شخص مشاهده نخواهید کرد.

5-تناوب بازدید پست ها

در این الگوریتم زمان استفاده ی کاربراز اینستاگرام محاسبه می شود و بر این اساس بهترین پست‌ها را از زمان آخرین بازدید به نمایش می‌گذارد. مثلاً اگربرنامه را فقط یک بار در هفته باز کنید، پست هایی را خواهیددید که چند روز قبل به اشتراک گذاشته شده‌اند.

6-میزان استفاده کاربر

در این الگوریتم اینستاگرام محتویات را با توجه به میزان مدت زمان تماشای پست ها، توسط شما درجه بندی می کند و برهمین اساس پست هایی با درجه الویت بالاتر را بارگذاری خواهد کرد. یعنی به عبارتی تشخیص می دهد که کاربریک پست را گذرا می بیند یا دقیق و عمیق پیگیری می کند.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید