چکار کنیم که خرید آنلاین برای مشتری جذاب باشد؟

خرید آنلاین

برای اینکه مشتری از خرید آنلاین خود لذت ببرد سعی کنید سرعت لود وب سایت خود را بالا ببرید و همچنین ارائه تصاویر با کیفیت از محصولات در سایت و بررسی مشتریان در ارتباط با محصول و … نقش موثری در جذب مشتری در خرید آنلاین دارد. در ادامه به مهم ترین نکات مربوط به این مطلب اشاره می کنیم.

1- چت آنلاین

یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین نکته در جذب مشتری در خرید آنلاین چت آنلاین استکه باعث بهبود تجربه مشتری می شود در این راه چون افراد قادر هستند بدون برقراری تماس تلفنی یا ایمیل مستقیم سوالات خود را بپرسند و جواب آن را دریافت کنند همچنین برای گرفتن بازخود واقعی در ارتباط با محصول و قیمت آن و خیلی از چیزهای دیگر چت آنلاین می تواند راه گشا باشد.

2- ایجاد صفحه سلف سرویس

جالب است بدانید که بیشتر مصرف کنندگان دوست دارند اغلب خودشان موضوعات مرتبط با محصول یا خدمات را داشته باشند و احساس خوبی نسبت به شرکت و خودشان دارند چون بدون داشتن هیچ تماس یا مکالمه یا حتی یک کارشناس می توانند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند و مشکل خود را حل کنند پس یک راه خرید آنلاین جذاب هم می تواند ایجاد چنین صفحه هایی باشد.

3-ساده سازی خرید

فرایند انتخاب تا خرید را برای مشتریان ساده سازی کنید و این امکان را فراهم کنید تا خریداران سبد تکمیل شده ی خود را ذخیره کنند. ساده سازی یعنی با بصری سازی فرآیند یا مرحله به مرحله به گونه ای که مشتری در هر لحظه بداند در کجای مسیر قرار دارد. شما باید طوری عمل کنید که مشتری در حداقل میزان کلیک مثلاً دو یا سه کلیک بتوانده خرید خود را انجام دهد چنانچه مراحل خرید طولانی باشد مشتری خسته شده و در نیمه راه خرید را رها می کند.

یکی از کارهای دیگر این است که مشتریانی که در حا حاضر امکان خرید برایشان وجود ندارد این شانس را بدهید تا بتوانند آیتم های انتخابی را در لیست انتظار ذخیره سازی کنند و در صورت امکان مدت زمان نگهداری این لیست انتظار را در سیستم خود طولانی کنید زیرا بیشتر مشتریان برای تکمیل خریدشان باز می گردند.

4- تحویل رایگان

جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده بیشتر مشتریان عاشق تحویل رایگان کالا هستند. اگر امکان مدیریت هزینه های خود را دارید و به دنبال یک مزیت رقابتی برای یک فروشگاه آنلاین خود هستید تحویل رایگان کالا را از دسن ندهید. مشتریان دیگر نگران هزینه های پنهان خود نخواهند بود و همین موضوع خرید آنلاین را برای آنها جذاب تر و بهتر می کند.

بسیاری از فروشگاه ها برای خودداری از هزینه های حمل و نقل بیجا، معمولا یک قیمت حداقل را به عنوان هزینه حمل و نقل تنظیم می کنند به طوری که برای خریداران، خرید از خرده فروش های بزرگ یا فروشگاه های آنلاین نتیجه یکسانی دارد. علاوه براین خرید اجناس به صورت اینترنتی حتی بدون تخفیف ممکن است ارزان تر از خرید از مغازه ها و بوتیک ها باشد. به همین دلیل است که حداقل هزینه حمل و نقل قابل قبول است.

خرید آنلاین

5- آخرین اخبار و محبوب ترین محصولات

 پیدا کردن محصولات منحصربه فرد و قیمت های خاص برای خریداران نباید زیاد مشکل باشد. مشتریان ثابت دوست دارند بررسی چند محصول جدید در صفحه ی اصلی داشته باشند و به دنبال جدیدترین محصولات در صفحات داخلی سایت را اتلاف وقت می دانند. برای اخبار دوره های تخفیف یا برنامه های آینده درباره ی محصولات صفحه ی اصلی بهترین مکان است.

6- رضایت انی برای مشتریان فراهم کنید

منظور از رضایت آنی این است که ما همه تمایل داریم لذت را همین حالا و بدون کوچکترین مکثی تجربه کنیم. اگر کسب و کاری به درستی از آن استفاده کند،شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. اما چگونه می تواند یک خرید آنلاین برای مشتری لذت بخش باشد؟

زمانی مشتریان شما حس رضایت آنی را تجربه خواهند کرد، که بعد از خرید خود پاداش اینکار را دریافت کنند. شما باید متن فروش آنلاین خود را طوری تنظیم کنید که مزایای هر گام مشتری به صورت کامل توضیح داده شود.

طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که وقتی ذهن، درگیر صبر کردن برای چیزی باشد، کرتِکس جلویی مغز فعال است. اما وقتی که ما به کسب چیزی در لحظه فکر می‌کنیم، قسمت میانی مغز فعال است و این موضوع احتمال پاسخ مثبت را افزایش می‌دهد. پس این همان بخش از مغز است که ما باید روشن کنیم.

ذهن ما عاشق بدست آوردن لذت در لحظه است. بنابراین وقتی که به ما خاطر نشان می‌شود که می‌توانیم مشکلات خود را سریعاً حل کنیم، میل ما به خرید بیشتر خواهد شد. بله، وقتی مصرف‌کننده بداند که بلافاصله پاداش کار خود را دریافت می‌کند، دیگر صبر کردن برای انجام یک خرید، کار دشواری خواهد بود.

منتظر دیدگاه های شما هستیم.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید