چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم ؟

گرفتن پروزه طراحی سایت

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟ این مهم ترین سوالی است که افراد بعد از یاد گرفتن تخصص طراحی سایت از خود یا دیگران می پرسند. در این مقاله بهترین روش های گرفتن پروژه طراحی سایت در ایران رو برای شما عزیزان شرح خواهیم داد تا بتونید با کمک این اطلاعات اولین پروژه خودتون رو بگیرید. پس برای آشنایی با روش های گرفتن پروژه طراحی سایت تا آخر این مقاله همراه مدیریو باشید.

روش های گرفتن پروژه طراحی وبسایت

دوستان عزیز، تمامی راهکارهایی که در این مقاله می‌خوانید تست شده‌ و هیچ کدام صرفا برای پر کردن متن صفحه نوشته نشده‌اند. پس لطفا هیچ کدام از آنها را بی‌دلیل قضاوت نکنید. در ضمن در مورد هر کدام که سوال داشتید در بخش نظرات سوال‌تان را مطرح کنید.

  • یک رزومه ی قوی بسازید:

قبل از شروع به جستجوی پروژه ها، یک نمونه کار آنلاین قانع کننده ایجاد کنید که کارهای قبلی خود را به نمایش بگذارد. پروژه‌های مختلفی را شامل کنید که مهارت‌های شما را نشان می‌دهد، از جمله سبک‌ها، صنایع و قابلیت‌های مختلف.

  • بازار هدف خود را تعریف کنید:

نوع مشتریان یا صنایعی را که می خواهید با آنها کار کنید را مشخص کنید. شناسایی بازار هدف به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را تنظیم کنید و به مخاطبان مناسب دست یابید.

  • دریافت پروژه طراحی سایت از طریق سایت و گوگل :

اولین روش و مهم ترین روشی که قصد داریم معرفی کنیم دریافت پروژه از طریق سایت است که خودش شامل زیر شاخه های مختلفی می شود که مهم ترین هارو در ادامه بررسی خواهیم کرد.

1. خودتون سایت بزنید و سئو کنید.

این روش یکی از پربازده ترین روش است اما سختی و رقابت در آن بسیار بالا است. روش کار به این شکل است که شما یک سایت برای خودتان طراحی می کنید و سایتتون رو روی کلمات مهم طراحی سایت در گوگل بهینه می کنید که به آن سئو گفته می شود.

برخی از کلمات بسیار پرسرچ و پولساز حوزه طراحی سایت به شرح زیر است :

  • سفارش طراحی سایت
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت آموزشی

زمانی که کاربر مثلاً کلمات بالا را در گوگل جستجو می کنند اگر سایت شما در نتایج اول گوگل باشد روی آن کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند. شما در اینجا باید علاوه بر هزینه طراحی سایت و اطلاعات جانبی یک فرم و شماره تماس در آن صفحه قرار دهید تا کاربر برای استفاده از خدمات طراحی سایت با شما تماس و مشاوره بگیرید.

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم

2. از سایت های سئو شده استفاده کنید.

بعضی از سایت ها هستند که سئو بسیار بسیار قوی دارند و شما به صورت رایگان می تونید از این سایت ها برای دریافت پروژه طراحی سایت استفاده کنید و نیاز نباشه خودتون برای سئو و بهینه سازی سایت کلی زمان و هزینه کنید مثلاً سایت هایی که می تونید در این زمینه استفاده کنید سایت های زیر هستند:

  • سایت ویرگول
  • سایت امیگو

شما در این سایت ها می توانید به صورت رایگان تولید محتوای متنی انجام دهید و هر مقاله ای رو اگر خوب بنویسید در کمتر از چند ساعت در نتایج اول گوگل قرار می گیرد. خب وقتی سایتی به این قدرتمندی وجود دارد چرا از آن استفاده نکنیم؟

حتماً در این سایت یک مقاله در مورد سفارش طراحی سایت منتشر کنید و در آخر سر اطلاعات تماس خودتون رو برای انجام طراحی سایت قرار دهید. سعی کنید مقاله مرتبط باشد مثلاً راهنمای کامل طراحی سایت به صورت رایگان و… حتماً استفاده کنید .

3. سایت های فریلنسری درآمد کم اما شدنی!

روش بعدی استفاده از سایت های فریلنسری است فریلنسر یعنی شخصی که در خانه کار می کند و وابسته به مکان خاصی نیست. حالا سایت های زیادی آمدند که واسطه بین مشتری و فریلنسر هستند. شما می تونید در این سایت ها عضو شوید و به صورت رایگان یا با مبلغ کمی دیده شوید و پروژه های کوچک و متوسطی بگیرید

در این سایت ها نمی شود گفت همیشه درآمد عالی وجود دارد چرا که معمولاً مشتریانی در این سایت ها پروژه قرار می دهند که خورده کاری دارند و نمی خواهند هزینه زیادی کنند. ولی برای شروع و نمونه کار ساختن بد نیست. در ادامه لیستی از معروف ترین سایت های فریلنسری رو معرفی خواهیم کرد.

  • سایت پونیشا
  • انجام میدم
  • پارسکدرز
  • کارلنسر
  • فریلنسر
  • سایت های فریلنسری خارجی با درآمد دلاری
4. فعالیت در اینستاگرام

افرادی که با تولید محتوا در اینستاگرام، پروژه طراحی سایت جذب میکنند
کافی است همین حالا در اینستاگرام به سراغ اکانت‌هایی بروید که در حال آموزش در مورد کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت هستند و ببینید چقدر فالوور دارند. همینطور با بررسی کامنت پست‌های این اکانت‌ها، متوجه می‌شوید که چقدر از مخاطبان و کارفرمایان، ترجیح می‌دهند با مدیران و صاحبان این پیج‌ها همکاری کنند. چراکه آنها توانسته‌اند با انتشار محتواهای آموزشی و جذاب، نظر این افراد را به خودشان جلب کرده و عملا اعتمادسازی کنند. بنابراین شما هم باید از بازاریابی محتوا در اینستاگرام برای گرفتن پروژه‌های طراحی سایت استفاده کنید. چطور؟

  • پست‌های آموزشی در مورد بازاریابی اینترنتی بسازید،
  • در مورد “اصول طراحی سایت” بگویید،
  • کسب و کارهای موفق را معرفی کنید،
  • تکنیک‌های رشد یا “شکست کسب و کار اینترنتی” را آموزش بدهید،
  • و… .

این محتواها دقیقا چیزی است که مخاطبان هدف شما به آنها علاقه داشته و با دیدن‌شان، پیج اینستاگرام‌تان را دنبال می‌کنند و سپس به مشتری‌تان تبدیل می‌شوند. در ادامه لیستی از شبکه های اجتماعی که برای گرفتن پروژه طراحی سایت کاربردی است رو لیست می کنیم.

  • لینکدین
  • تویتر

 

5. استفاده از سایت های مکمل

بعضی از سایت ها وجود دارند که برای پیداکردن مشتری می توانند کاربردی باشند در ادامه لیستی از سایت هایی که میشود برای گرفتن پروژه طراحی سایت ازشون استفاده کرد رو لیست خواهیم کرد.

  • آپارات
  • یوتیوب

در سایت های اشتراک ویدیو آپارات و یوتیوب شما باید ویدیوهای آموزشی در حوزه طراحی سایت قرار دهید تا افراد و دنبال کنندگان زیادی جمع کنید سپس مشتریانی که سایت نیاز داشته باشند به شما سفارش می دهند

البته این روش زیاد برای گرفتن پروژه طراحی سایت توصیه نمیشه چرا که افرادی که داخل یوتیوب و آپارات میان دنبال طراح سایت نیستن و دنبال آموزش هستن پس می تونید به جای پروژه طراحی سایت دوره آموزشی به این کاربران ارائه کنید.

روش دیگه ای که بسیار پربازده هست تبلیغات در این سایت هاست شما می تونید با پرداختن هزینه به آپارات در آن تبلیغ برید. اگر یک تبلیغ خوب بسازید و آن را در سایت های اشتراک ویدیو داخلی تبلیغ بروید احتمال دارد پروژه های بسیار زیادی بگیرید.

 

آپارات - مدیریو

6. استفاده از کمپین های تبلیغاتی

خیلی راحت می تونید داخل سایت های مختلف تبلیغ کلیکی و همسان انجام دهید نحوه کار این تبلیغات به این شکل هست که افراد تبلیغات مرتبط با حوزه های علایق خودشون میبینند یعنی مثلا اگر من آخرین بار داخل گوگل سرچ کرده باشم طراحی سایت میاد تبلیغات طراحی سایت افراد مختلف رو به من نمایش میده و این نوع تبلیغ یک تبلیغ هوشمندانه است

شما برای چنین تبلیغاتی می تونید از سایت های زیر استفاده کنید

  • یکتانت
  • کاپریلا

شما می تونید در این سایت ها ثبت نام کنید و با پرداخت هزینه مشخص کنید تبلیغ شما در چه سایت هایی نمایش داده شود. در این روش برای دیدن شدن باید هزینه بالای 1 میلیون کنید ولی ارزش تست کردن را دارد. امروزه افراد زیادی از این سرویس ها استفاده می کنند و هر روزه در اکثر سایت ها این تبلیغات رو مشاهده می کنیم.

7. استفاده از دیوار و شیپور

سایت هایی مثل شیپور و دیوار نیز برای گرفتن پروژه طراحی سایت کاربردی است. نحوه کار این سایت ها به این شکل است که شما در سایت ثبت نام می کنید و به عنوان یک آگهی دهنده خدمات خود را معرفی می کنید سپس افرادی که به طراح سایت نیاز داشته باشند خدمات شما را جستجو و شما را پیدا خواهند کرد. سایت‌های آگهی رایگان مثل دیوار و شیپور، به 2 روش می‌توانند برای جذب پروژه‌ های طراحی سایت به شما کمک کنند.

آگهی های جذب پروژه طراحی سایت در دیوار

روش اول این است که خودتان در این سایت‌ها اقدام به ثبت آگهی‌های ارائه خدمات کنید. نکته مهم اینجاست که برای دیده شدن آگهی‌های‌تان:

_ اول از همه از تمامی کلماتی که ممکن است مخاطبان هدف جستجو کنند، در عنوان آگهی استفاده کنید. مثلا طراحی سایت، ساخت سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی و… .

_ در درجه دوم هم بهتر است به یک آگهی بسنده نکرده و تعداد آگهی‌های‌تان را زیاد کنید تا احتمال دیده شدن‌تان بیشتر شود. در این میان اگر در آگهی‌ها لینک سایت خودتان یا صفحه نمونه کارها از سایت‌تان را قرار بدهید هم احتمال تبدیل شدن مخاطب به خریدار بالا می‌رود.

اما روش دومی که می‌توانید به کمکش از دیوار و شیپور برای گرفتن پروژه طراحی وبسایت استفاده کنید؛ ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های نیازمند طراح سایت است.

آگهی استخدام طراح سایت، یک فرصت برای گرفتن پروژه طراحی وبسایت

در این روش باید به سراغ بخش استخدامی رفته و شرکت‌هایی که برای استخدام طراح سایت آگهی داده‌اند را پیدا کنید. سپس با آنها ارتباط برقرار کرده، نمونه کارهای‌تان را برای‌شان ارسال کرده و آنها را متقاعد کنید که همکاری با شما به عنوان طراحی سایت، می‌تواند برای‌شان گزینه بهتری از استخدام یک نیرو و پرداخت هزینه‌های بیمه، حقوق و… باشد.

دیوار برای گرفتن پروژه طراحی سایت

  • دریافت پروژه طراحی سایت از آشنایان و اقوام

یکی از روش های چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟ پرس وجو و پیشنهاد دادن به آشنایانی هستند که دوست دارند برای کسب و کارشون سایت داشته باشند البته شما باید طوری مزیت های طراحی سایت رو توضیح بدید که اون فرد ترغیب بشه یک سایت داشته باشه

نکته ای که در این روش وجود داره اینه که در این روش زیاد روی درآمد آن حساب نکنید و به چشم نمونه کار و محک زدن خودتون به موضوع نگاه کنید تا هم تجربه واقعی بدست بیارید و هم اینکه آشناتون خوشحال بشه، البته اگر تونستید هزینه طراحی سایت رو ازش حتماً بگیرید ولی چون معمولاً اقوام و آشنایان از ما توقع دارند می تونید فقط در شروع کمی قضیه رو ساده تر بگیرید. و زمانی که حرفه ای شدید دیگه نیازی به این کارها نیست.

پروژه طراحی سایت با وردپرس

دوستان زیادی هستند که بعد از یادگیری طراحی سایت با ورپرس و بدون کدنویسی، خودشان را طراح سایت اعلام می کنند و سوالشون اینه که چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟ اما نکته ای که وجود داره اینه که یادگیری وردپرس عالیه اما برای طراح سایت بودن کافی نیست و شما باید بتونید از پس هر سایتی بربیایید.

قطعاً تنها با یادگیری وردپرس نمی تونید پروژه های بزرگ و خفن بگیرید بلکه باید مهارت کدنویسی خودتون رو هم بالا ببرید برای این کار می تونید از دوره جامع طراحی سایت وردپرس در سایت مدیریو استفاده کنید.

برای گرفتن پروژه طراحی سایت با وردپرس بازهم فرقی نمیکند می توانید از همان روش هایی که در بالا توضیح داده شده استفاده کنید و اولین پروژه طراحی سایتتون رو پیدا کنید.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که ایجاد یک شغل آزاد موفق در طراحی سایت نیازمند زمان و تلاش است. متعهد بمانید، به طور مداوم مهارت های خود را بهبود بخشید و با تغییرات در صنعت سازگار شوید تا شانس خود را برای ایمن سازی پروژه ها افزایش دهید.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید