آموزش بازنویسی و کپی متن Paraphrase

بازنویسی و کپی متن

آموزش بازنویسی و کپی متن: راستش رو بخواید اوایل فعالیتم  در شرکت مدیریو بود که مقاله آموزش تولید محتوا رو نوشتم و در اون مقاله وعده دادم که به صورت عملی آموزش بازنویسی متن رو برای کاربرا قرار بدم.

بعد از اون اینقدر درگیر نوشتن مقالات بزرگتر شدم که هر بار اومدم این مقاله رو بنویسم میگفتم بیخیال بابا، حالا وقت برای این هست.

تا اینکه چند روز پیش یکی از کاربرای سایت با اعصاب داغون واسم ایمیل فرستاد که چرا این آموزشو فقط قولشو دادم و چیزی در موردش تو سایت نیست.

اونوقت بود که تازه یادم اومد و گفتم که ای وای، یعنی چندنفر از مخاطبا تو سایت دنبال  مقاله آموزش بازنویسی متن گشتند و آخرش با فحش و ناسزا به من سایت رو ترک کردند؟
دیگه همونجا بود که جواب ایمیل کاربر عزیز و با عذر خواهی دادم و یه قول واقعی دادم که فردا مقاله روی سایت هستش. خب مثل اینکه الآن فرداست.

قبل از اینکه آموزش بازنویسی متن رو براتون بزارم میخوام از اهمیت این موضوع واستون بگم:

اهمیت بازنویسی و کپی متن به صورت اصولی

اول بگم که کلا کپی کردن که کار خوبی نیست. میدونم که هم من و هم شما دوستش داریم ولی خب در هرحال کار خوبی نیست. من تا جایی که ممکن باشه از کپی کردن متن حتی از منابع خارجی دوری میکنم اما چه کنم که بعضی وقتا مجبورم، مجبور!!

اگر نویسنده محتوا باشید که قبلا با این موضوع برخورد کردید و اگر تازه قصد نوشتن دارید که ایشالا در آینده برخورد میکنید که؛ گاهی وقتا واقعا نمیشه نوشت!! آره مغز آدم بعضی وقتا دیگه نمیکشه. گاهی اگه یه موضوع ساده بزارند جلوت و بگند یه مقاله 500 کلمه ای در موردش بنویس هم نمیشه. نگاش میکنی موضوع رو و میگی وای خدا! از کجا شروع کنم؟عنوانش چی باشه؟ لیدشو چی بنویسم؟ اصن داخلش چی بنویسم؟ وای تهشو چطور تموم کنم؟؟؟

دیگه اینجاست که بازنویسی مطلب میشه یه فرشته نجات و گوگل هم میشه دستیارش. البته گاهی وقتا هم حس هست اما علمش نیست.

نه میدونی چی بنویسی و نه چندتا منبع حسابی سراغ داری. دیگه اونجاست که باید از رو همون یه دونه مقاله که به زور و با تکنیک های جستجو حرفه ای پیداش کردی یه بار دیگه بنویسی اما خب چجوری بنویسی که این پاندای گوگل یقت رو نگیره؟؟ دقیقا با مثالی که داخل این مقاله براتون میزنم میخوام همینو بهتون یاد بدم.

آموزش بازنویسی و کپی متن Paraphrase

آموزش بازنویسی و کپی متن (کپی مقاله)

تو این قسمت یه تکه از متن یکی از مقالات داخل سایت رو انتخاب کردم، هر پاراگرافش رو مینویسم و بعد تو پارارگراف بعدی بازنویسیش میکنم.

مقاله کامنت مارکتینگ:

این راهکار برای سایت های آموزشی مخصوصا با حیطه فعالیت تخصصی بازخورد بسیار بالایی دارد.

اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که بعضی از سایت های بزرگ در صفحات اول اینترنت، اقدام به استخدام نیروی متخصص صرفا برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان کرده اند

مطلب بازنویسی شده:

روشی که در بالا به آن پرداختیم میتواند یک راهکار بسیار مناسب برای سایت های آموزشی باشد. بسیاری از سایت های موفق در اینترنت از اهمیت این موضوع با خبر هستند حتی گاها دیده ایم که بعضی از آنها صرفا برای جوابدهی به سؤالات کاربران خود در سایت، اقدام به جذب نیرو کرده اند.

برای این کار کافی است به مخاطب خود بفهمانید که شما در قسمت نظرات، به تمامی سؤالاتشان در مورد حوزه های مرتبط به موضوع مقاله پاسخ تخصصی میدهید.

به این صورت شما در قسمت نظرات سایت خود، یک انجمن راه اندازی میکنید که در آنجا کاربران به پرسش و پاسخ از شما میپردازند.

نحوه انجام مطلب بازنویسی شده:

برای انجام این عمل تنها کافی است مخاطب شما متوجه شود که میتواند در قسمت نظرات سایت سؤالات خود را عنوان کند و سپس منتظر باشد برای دریافت جواب آن.

با این کار شما قسمت کامنت ها در سایت خود را به یک مجله پرسش و پاسخ عالی تبدیل کرده اید.

برای دعوت کاربران به پرسش و پاسخ، بهتر است که به تولید مقالات تخصصی و محبوب روی بیاورید.

به طور مثال پرسش و پاسخ در مقاله آموزش سئو بسیار بازخورد بالاتری تا مقاله آموزش گیمیفیکیشن دارد.

زیرا مبحث سئو علاوه بر اینکه یک مبحث گسترده است، دارای محبوبیت بسیار بالایی تری نسبت به علم گیمیفیکشن است.

البته مطمئنا مقاله آموزش گیمیفیکیشن نیز بازخورد خوبی برای شما در کامنت مارکتینگ دارد و نباید از آن چشم پوشی کنید.

بهترین کار برای اینکه مخاطب خود را متقائد به ارسال سوالات کنید، تولید مقالات مفید و تخصصی و البته محبوب است.

به عنوان یک مثال؛ پرسش در مقاله ای مانند مقاله آموزش سئو بسیار بازدهی بیشتری تا مقاله تکنیک های گیمیفیکیشن دارد. دلیل آن را میتوان این موضوع عنوان کرد که سئو یک بحث بسیار محبوب است و مطمئنا مخاطبان بیشتری به دنبال آن هستند. البته با توجه به اینکه علم گیمیفیکیشن نیز در حال رشد روز افزون است، میتواند کارایی بالایی برای شما در کامنت مارکتینگ داشته باشد.

ادامه سخنان گوهربار نویسنده حقیر:

شاید برای بعضی هاتون این کار سخت به نظر بیاد، اما اگر یه کم دقت کرده باشید روی متن مقاله، متوجه میشید که اصلا هم اینجوریا نیست. تنها کاری که من تو این چند دقیقه کردم این بود، یه دونه از پاراگراف هارو میخوندم و سریعا همون رو با یه لحن دیگه مینوشتم. اگر براتون اینجور نوشتن سخته، همین که بتونید کلمات رو عوض کنید کافیه، کم کم دستتون راه میوفته و میشید و یه کپی کننده حرفه ای.

فقط یه نکته: برای اینکه بازنویسی مطلب رو بتونید هرچه بهتر انجام بدید، باید دایره لغاتتون زیاد باشه. یعنی چی؟ یعنی کلمات زیادی بلد باشید که وقتی با یه جمله روبرو میشید، به جای هر دو سه تا از کلماتش یه کلمه مترادف تو ذهنتون باشه. خیلی وقت ها هم اگر دیدید نمیشه کلمه مترادف ساخت خب اشکال نداره، به جاش چندتا کلمه اضافه کنید، همین.

بازنویسی و کپی متن

اگر بخوام بازنویسی یا پارافرایز متن رو تو چند نکته توضیح بدم به این صورت میگم:
  • نوشتن جمله اصلی رو از یه نقطه دیگه شروع کنید: از اواسط جمله
  • از کلمات مترادف استفاده کنید: کاربر به جای مخاطب
  • در کنار کلماتی که برای اونها مترادف سراغ ندارید متن بیشتری بنویسید: کار های سایت به جای کاربر
  • ساختار جمله رو بهم بزنید
  • نقل قول هارو عوض کنید: ایشان به جای وِی و مدیر سایت به جای ادمین
  • ضمیر ها رو عوض کنید: به نظر من به جای “طبق نظر نویسنده”
  • افعال میتونند به خوبی تو بازنویسی متن بهتون کمک کنند: قرار گرفته است به جای وجود دارد

امیدوارم به خوبی به قولی که دادم وفا کرده باشم، خیلی خوشحال میشم نظرتون رو درباره مقاله تو قسمت نظرات بیان کنید.

پیشنهاد برای شما
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه
رضا
رضا

سلام . ممنونم . ولی من متوجه نمیشم یعنی تاحالا من این کارو انجام ندادمه و حس میکنم مطلبتون برای کسایی خوبه که تو این حرفه مشغول کارند .

آنچه در این مقاله می‌خوانید