آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس با افزونه و رایگان

آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس

آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس در وردپرس با افزونه و بدون برنامه نویسی را می توانید در این مقاله  یاد بگیرید.

امروزه درصد قابل توجهی از مراجعات افراد در بازدید از سایت از طریق موبایل انجام می شود و این روند به سرعت در حال رشد است.

به همین منظور داشتن و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای ووکامرس و یا هر مدل فروشگاهی حیاتی و لازم است.

مدیران بسیاری از وب سایت ها در صدد هستند برای سایت فروشگاهی خود یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز تهیه کنند.

اما مشکلات زیادی بر سر راه این افراد وجود دارد. ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و یا ios به صورت حرفه ای هزینه بالایی دارد و برای آنهایی که کسب و کار بزرگ و قدرتمندی ندارند به صرفه نیست.

افرادی که برای فروش محصولات محدود خود از فروشگاه ووکامرس استفاده می کنند و به دنبال راهی برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس هستند با استفاده از افزونه و با کمی وقت می توانند به راحتی و بدون برنامه نویسی به اهداف خود برسند و برای ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان اقدام کنند.

به همین منظور قصد داریم در این مقاله به آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس در وردپرس با افزونه و بدون برنامه نویسی بپردازیم. با تیم مدیریو همراه باشید.

آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس با افزونه :

قصد داریم با استفاده از افزونه وردپرسی TM Store آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس را ادامه دهیم.

شما با استفاده از افزونه TM Store به راحتی می توانید یک اپ موبایل برای سایت فروشگاهی خود طراحی کنید.

این افزونه بیش از 900 نصب فعال و موفق در مخزن وردپرس داشته که همین موضوع نشان می دهد این افزونه در بین کاربران محبوب است.

مراحل کار برای نصب و راه اندازی افزونه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای ووکامرس به این صورت است.

1- ابتدا این افزونه را به صورت رایگان دانلود کنید. برای راحتی بیشتر در آخر مقاله لینک دانلود این افزونه برای شما عزیزان قرار داده شده است. بعد از آن در پیشخوان وردپرس و در بخش “افزونه ها” دکمه “افزودن” را بزنید و افزونه TM Store را نصب کنید. بعد از نصب باید این افزونه را فعال کنید تا بتوانید تنظیمات افزونه را انجام دهید. اگر فنصی و فعال سازی افزونه با موفقیت انجام شود منویی با عنوان “TM Store” در پنل قابل مشاهده می شود.

2- با کلیک بر روی این منو صفحه ای باز می شود که شامل 5 فیلد متفاوت است. شما از طریق این فیلدها می توانید ارتباط بین افزونه و فروشگاه ووکامرس خود ایجاد کنید.

Username: در این فیلد باید نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید.

Email: در این فیلد باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

Website Url:در این فیبد باید آدرس وب سایت فروشگاهی خود را وارد کنید.

Woocommerce API Consumer Key:در این فیلد باید کلید API  را وارد کنیم که در ادامه اشاره می کنم.

Woocommerce API Consumer Secret: در این فیلد باید رمز کلید  API را وارد کنیم.

برای دسترسی به دو گزینه آخر ایتدا باید به منوی ووکامرس رفته و سربرگ API را کلیک کنید. سپس در بخش پیکربندی گزینه “Enable the REST API” را فعال کنید. بعد از این مراحل حتماً برای ذخیره شدن باید بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

3- در مرحله بعد از بخش “Keys / Apps” بر روی دکمه افزودن کلید کلیک کنید. مطابق شکل فرمی باز می شود.

نکته: در این مرحله به منظور ساخت اپلیکشن برای فروشگاه ووکامرس باید یک کلید برای برقراری ارتباط بین افزونه TM Store و فروشگاه ایجاد کنید.

  • در فیلد توضیحات باید یک نام دلخواه برای شناسایی کلید وارد کنید.
  • در فیلد کاربر نام کاربری سازنده کلید را وارد کنید.
  • از منوی باز شوی دسترسی ها گزینه خواندن و نوشتن را انتخاب کنید تا بتوانید مجوز اپلیکشن برای فروشگاه ووکامرس را دریافت کنید.
  • در آخر بر روی دکمه ساخت کلید API  کلیک کنید.

بعد از ساخت کلید می توانید کد کلید API و رمز API را کپی کرده و در صفحه پیکربندی اولیه وارد کنید و بعد دکمه SUBMIT را بزنید.

پس از این مرحله دمویی از فروشگاه اینترنتی شما آماده می شود و برای شما ارسال می گردد. بعد از اینکه اطلاعات برایتان ارسال شد روی دکمه GET MOBILE APP کلیک کنید تا به وب سایت TM Store هدایت شوید. در صفحه ای که باز می شود باید ایمبل و رمز عبور خود را وارد کنید و یک حساب کاربری بسازید.

در مرحله بعدی می توانید به بخش تنظیمات دسترسی داشته باشید در این بخش باید برای اعتبار سنجی  روی دکمه آبی رنگ در پایین صفحه که “validate keys” نام دارد کلیک کنید و بعد از آن بر روی دکمه ” next” بزنید.

در صفحه بعدی شما می توانید تنظیمات ظاهری اپلیکشن مانند رنگ قالب اپلیکشن، رنگ نوار وضعیت، رنگ فونت و… را به دلخواه تنظیم کنید.

آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس با افزونه tm store

  • گزینه store name برای وارد کردن تام فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گزینه store logo برای آپلود کردن لوگوی فروشگاه ووکامرس شما قرار داده شده است.
  • گزینه background color برای انتخاب رنگ پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گزینه topbar color برای مشخص کردن رنگ نوار بالایی اپ در نظر گرفته شده است.
  • گزینه title color برای مشخص کردن رنگ تیتر اپ شما مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  selecte Grid type نوع شبکه بندی عناصر را تعیین می کند.
  • و..

در صورت تایید دمو و ذخیره کردن اطلاعات، اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس ساخته می شود و در اختیار شما قرار می گیرد. در این صورت شما می توانید نسخه مورد نظر اپ اندروید و یا ios را انتخاب و دانلود کنید.

این افزونه بخشی به نام ” Unique Code” دارد که با کلیک بر روی این گزینه به بخش پرداخت هدایت می شوید و می توانید قابلیت های بیشتری از جمله امکان دسترسی به پنل مدیریتی ، مشاهده اطلاعات آمار اپ و … در اختیار شما قرار می گیرد

نکته: افزونه TM Store در مخزن وردپرس وجود دارد و این افزونه به دلیل ماهیت رایگان بودن محدودیت هایی دارد و فقط شما می توانید نمایی از فروشگاه خود داشته باشید.

لینک دانلود افزونه TM Store

اگر شما هنوز در نصب افزونه مشکل دارید. می توانید مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. امیدوارم این مقاله تونسته باشه کمکی به ساخت اپ فروشگاهی ووکامرس شما کرده باشد.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید