چه استراتژهایی برای بک لینک سازی (سئو خارجی) وجود دارد؟

بک لینک

بک لینک سازی یا همان سئوی خارجی سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. زمانی که سایر وب سایت ها به یک سایت پیوند می دهند این یعنی سایت مورد نظر ارزشمند و کاربردی است و کاربران از پیدا کردن آن راضی و خشنود هستند. تمامی این موارد باعث می شود که رتبه سایت بالا رود و بهبود یابد.

شاید بگویید بک لینک چیست؟

بک لینک یعنی لینکی که یک سایت از سایتی دیگر می گیرد. باید این نکته را یادآوری کنم که بک لینک ها باید با کیفیت باشند و در سئو خارجی نقش کیفیت بیشتر از کمیت است. در این مقاله چگونگی تشخیص بک لینک با کیفیت و بهبود رتبه سایت را برای شما توضیح می دهیم.

1- نقش محتوا در بک لینک

نقش محتوا تاثیر به سزایی بر توانایی وب سایت شما و جذب بک لینک دارد. پس سعی کنید در سراسر وب سایتتان محتوای با کیفیت تولید کنید. دیگر سایت ها بر اساس محتوای شما تصمیم می گیرند به وب سایت شما لینک دهند یا ندهند. در این راه می توانید با مطالعه مقاله 8 کلید طلایی برای تولید محتوای با کیفیت یک محتوای ارزشمند تولید کنید.

2- انتشار پژوهش های واقعی خودتان

سعی کنید مطالعات موردی انجام دهید و بر تولید محتواهایی تمرکز کنید که برگرفته از پژوهش های خودتان باشند. این کار را می توانید با نظر سنجی انجام دهید یا از داده های کسب و کار خود استفاده کنید. وقتی آمار و ارقام خودتان را منتشر کنید احتمالاً سایر سایت ها به اطلاعات جدید و به روز شما لینک خواهند داد.

3- ایجاد منابع جامع

در هنگام تولید محتوا برای جلب سایت های دیگر سعی کنید از منابع جامع و کامل استفاده کنید مثل فهرست ها، واژه نامه ها، دستور العمل ها و … همه اینها کیفیت و ارزش کار شما را بالا خواهد برد.

4- فهرست بندی مطالب

بیشتر مخاطبان می خواهند با یک مرور اجمالی به جواب های خود برسند پس لازم است که شما مجموعه ای از اطلاعات با ارزش کوتاهی تهیه کنید که به آسانی در هر دستگاهی قابل خواندن باشد (گوشی، تبلت، رایانه و … ) این کار نیز باعث توجه سایر سایت ها خواهد شد.

5- تولید محتوای بصری

برای جذب بک لینک از سایر سایت ها فقط نباید تمام تمرکز خود را روی محتوای متنی بگذارید زیرا محتواهای بصری و چیزهایی نظیر تصاویر گرافیکی و اینفوگرافیک ها و ویدئوها از تاثیرات بیشتری برخوردار هستند و افراد بیشتری را مجذوب سایت شما می کنند.

6- تولید محتوا بدون تاریخ انقضا

شاید به نظر ساده آید ولی تولید محتوایی که بدون تاریخ انتقضا باشد می تواند یک راه مفید برای بک لینک گرفتن از سایر سایت ها به شمار رود زیرا این نوع از محتواها حامل اطلاعات ارزشمندی هستند که ماندگاری بالایی دارند. ناشران محتوا این نوع محتوا را محتوای سبز می نامند.

7- انتشار محتواهایی مربوط به موضوعات روز

در عین حال که محتواهای سبز می تواند بسیار مفید باشد در کنارش تولید محتواهایی که تاریخ انقضا دارند و مطالب روز را بیان می کنند می توانند بک لینک های خوبی به همراه داشته باشند. شما برای پیشبرد اهدافتان می توانید از یک “تقویم محتوای سالانه ” استفاده  کنید و از رویدادهای فصلی و روزی بهره ببرید. این تقویم را می توانید در الکسا ببینید و بهترین زمان ها برای برنامه ریزی، انتشار و ترویج محتوای روز را بدانید.

8- آسان سازی لینک سایت تان

با آسان کردن فرآیند لینک دهی شانس بک لینک سازی از سای تان را بالا ببرید. با استفاده از تکه کدهای آماده HTML که سایر ناشران به راحتی در سایتشان کپی کنند و یا استفاده از ابزارهایی که در هنگام کپی برداری لینک صفحه را نیز برای کاربر پست می کند.

تا اینجا به همه ی مواردی که نقش تولید محتوا برای بک لینک سازی را تعیین می کرد اشاره داشتیم حالا می خواهم شما را با روش های دیگری که برای بک لینک سازی باید بدانید آشنا کنم. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا فنون دیگر کار را هم بدانید.

بک لینک

9- چگونه یک لینک با کیفیت را بشناسیم

مطمئنا ارزش همه ی لینک ها یکسان نیست اما راه شناخت لینک با ارزش و کم ارزش چیست؟ یکی از معیارهای مناسب و سریع برای این هدف، بررسی رتبه‌ي الکسای سایر سایت‌ها است. رتبه‌ي الکسا میزان اعتبار سایت را در فضای آنلاین نشان می‌دهد. هر چه این رقم پایین‌تر باشد، اعتبار آن سایت بیش‌تر، و ارزش بک لینک‌ های آن سایت بالاتر است. سایت را بررسی کنید.با استفاده از ابزار رایگان الکسا برای بررسی سایت‌ها، قبل از هر گونه اقدام برای دریافت بک لینک از یک سایت، رتبه‌ی الکسای آن سایت را بررسی کنید.

10- پیدا کردن سایت هایی که به رقیبان شما لینک می دهند

باید به دنبال سایت هایی باشید که به رقیبان شما لینک می دهند یک راه برای این کار استفاده خدمات سایت moz است. از سایت الکسا هم می توان کمک گرفت .برای آشنایی بیشتر می توانید به مقاله چگونه بک لینک های سایت رقیبان را بشناسیم؟ مراجعه کنید.

11- دسترسی به سایت هایی که رقیبانتان پست گذاشته اند

با استفاده از گزارش بررسی بک لینک های رقبا می توانید تحلیل کنید که کدام سایت ها پست های مهمان رقبایتان را پذیرفته اند. از گزارشات سایت لینک دهنده به صفحه هایی می رسید که رقبایتان در آنجا لینک می دهند با یافتن این مهم می توانید پیش بینی کنید چه فرصتی برای پست مهمان شما در این سایت ها وجود دارد.

12-درخواست گذاشتن لینک از ناشرانی که نام شما را ذکر کرده اند

اگر محتوای با کیفیت تولید کنید دیگر سایت ها نام برند شما را ذکر خواهند کرد و اگر در کنار ذکر نام شما لینکی هم به سایت شما داده شود بهترین حالت ممکن پیش آمده است. حالا شاید بپرسید این چه ربطی به بک لینک سازی دارد باید بگویم وظیفه شما  در این مرحله شناسایی سایت هایی هستند که نام شما را ذکر کرده اند ولی لینک سایت شما را استفاده نکرده اند. شاید بپرسید چگونه این ممکن است؟ با استفاده از گوگل الرتس (Google Alert) می توانید نام برندتان را جستجو کنید و از وجود آنها در سایت ها باخبر شوید سپس ببینید آیا ذکر نام برند شما همراه با لینک بوده یا نه؟ اگر لینک ندارد از ناشران درخواست گذاشتن لینک هم بکنید و بدین صورت بک لینک طبیعی ایجاد کنید.

13- بررسی لینک ها و ترمیم مجدد

ممکن است لینکی در وب سایت شما وجود داشته باشد که به اصطلاح خراب یا شکسته باشد به دنبال این لینک ها بگردید و آنها را درست کنید زیرا آنها می توانند فرصت های بک لینک های با کیفیت در اختیارتان بگذارند. اگر این لینک ها که مربوط به برند شما هستند در سایت های دیگر دچار مشکل هستند با ناشران آن تماس بگیرید و آنها را متوجه خطا کنید و از آنها بخواهید بک لینک مناسبی را به سایت شما ارائه دهند.

بک لینک

14- احیای لینک تصاویر در سایت های دیگر

تصاویر گنجانده شده در وب‌سایت‌ها معمولا شامل لینکی به منبع آن تصاویر هستند. گاهی اوقات این لینک ها خراب هستند یا به سایت منبع ارجاع داده نمی شود.اطمینان حاصل کنید تمام تصاویر گرافیکی شما که مورد استفاده در سایر سایت ها می باشد به طور مناسب به سایت تان بک لینک داده شده است.

تا این مرحله به نکات مربوط به بک لینک سازی اشاره کردیم اما یک اصل مهم دیگر هم وجود دارد که در ایجاد بک لینک نقش پر رنگی دارد و آن رابطه است در ادامه به راهکارهایی هم مربوط به این شیوه برای بک لینک سازی اشاره داریم با ما همراه باشید.

15- به سایت های مرتبط با سایت شما لینک دهید

بهترین رابطه زمانی شکل می گیرند که برد، برد باشد یعنی طرفین از ایجاد این رابطه به منافعی دست یابند.شما با دادن لینک به سایت های دیگر امکان پذیرفته شدن بیشتر در پست مهمان یا در فهرست های گردآوری شده را برای خود فراهم می کنید. این نتکته را فراموش نکنید که در انتخاب و یافتن سایت هایی که مرتبط هستند باید سایت هایی را انتخاب کنید که که ارزش لینک گذاشتن داشته باشند. می تواند از ابزار الکسا استفاده کنید و فهرستی از سایت هایی را دریافت کنید که دارای مخاطبان مشابه ی هستند و احتمالاً محتوایی مرتبط با محتوای شما منتشر می کنند.

16- برندهای دیگر را در سایت خود معرفی کنید

با معرفی برندهای دیگر در سایت خود شانس بک لینک از آن سایت ها هم برای شما فراهم می شود. هم‌چنین احتمال دارد این برند پست‌ شما را از طریق انتشار در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد؛ به این ترتیب، این کار برای‌تان فواید بسیاری در بر خواهد داشت و کمک‌تان می‌کند بیش‌تر دیده شوید.

17- گردآوری اطلاعات و ویژگی های یک برند در یک پست

یکی دیگر از راه های دریافت بک لینک های با کیفیت تهیه پست هایی با ویژگی های فردی یا برندی خاص یا فهرستی از نقل قول های بازاریابی یا بهترین اقدامات مربوط به افراد که همگی به نوعی به فرد یا برند برجسته بک لینک می دهند.

18- تعریف و تمجید از برندها

با ارائه یک پیشنهاد مبنی بر نوشتن تعریف و تمجید یا بررسی یک برند، نام و لینک خود را در وب سایت شان وارد کنید. خوب کافی است یکی از برند ها را انتخاب کنید و پیشنهاد یک مقاله‌ درباره‌ی تجربه‌های شخصی‌تان راجع به آنها بدهید خواهید دید برند مورد نظر مشتاقانه پیشنهاد شما را قبول می کنند. معمولاً به سایت نویسنده این مطالب اعتبار و بک لینک می دهند.

19- یک رویداد را میزبانی کنید یا اسپانسر یک همایش شوید

وقتی از یک رویداد میزبانی می‌کنید، می‌توانید از طرف سایت‌هایی که فهرستی از رویدادها را منتشر می‌کنند، بک لینک دریافت کنید، و اگر اسپانسر یک همایش یا کنفرانس شوید معمولا در صفحه‌های مربوط به برگزاری رویدادهای مختلف به شما لینک داده می‌شود. علاوه بر این برندتان بیش از پیش در معرض دید قرار می‌گیرد.

بک لینک

20- در شبکه های اجتماعی استراتژی داشته باشید

سعی کنید مقالات و پست های مرتبط با اطلاعات داغ شبکه های اجتماعی بگذارید. استراتژی اجتماعی قوی، ترافیک را به سمت محتوای‌تان روانه می‌کند و شما را بیش از پیش در معرض دید قرار می‌دهد. احتمال آن‌که سایر وب‌سایت‌ها به صفحه‌تان لینک بدهند، افزایش می‌یابد. بنابراین، به اشتراک گذاری محتوا، کمک می‌کند دیگران نیز محتوای‌تان را به اشتراک بگذارند؛ به این ترتیب، وقتی پست‌های‌تان بیش‌ترین بازدید کننده را داشته باشند، سئو سایت‌تان بهبود خواهد یافت.

21- ایجاد پروفایل های کسب و کار دیجیتال

در تمام سایت‌های دایرکتوری مرتبط با کسب و کار‌تان، برای خودتان پروفایل‌های کسب و کاری دیجیتال ایجاد کنید. بنابراین، به دنبال شبکه‌های اجتماعی و دایرکتوری‌های با کیفیتی بگردید که با صنعت یا مخاطبان‌تان مرتبط باشند، و برای به دست آوردن لینک و قرار گرفتن در معرض دید، در آن سایت‌ها به ایجاد پروفایل بپردازید.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید