سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی تکمیل کننده ی سئوی داخلی سایت است. سئو خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم.

برای اطلاعات بیشتر از سئو داخلی می توانید به مقاله 12 راهکار طلایی برای بهبود سئو داخلی مراجعه کنید.

  استفاده از بک لینک‌سازی خارجی

منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند.

روش‌های مختلفی برای لینک‌سازی خارجی افزایش قدرت سئو خارجی سایت وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو تکنیک‌های کلاه‌سیاه محسوب می‌شوند و برخی دیگر کلاه‌سفید. تکنیک‌های کلاه‌سفید  اگر تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت داشته باشید سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر از مطالب شما استفاده می کنند و به سایتتان به عنوان منبع لینک میدهند،این جزو تکنیک‌های کلاه سفید است.

 

سئو خارجی

تکنیکهای برای سئو خارجی و بک لینک سازی

1- دایرکتوری‌های وبلاگ: 

چیزی شبیه به دفترچه‌ی راهنمای تلفن است که هر ورودی آن، با یک لینک به یک وب‌سایت متصل می‌شود.

 

۲- امضای فروم‌ها و انجمن‌ها:

مردم، تنها با این هدف در فروم‌های مختلف کامنت می‌گذارند که لینک وب‌سایت خود را در آنجا درج کنند. غالباً لینک وب‌سایت در بخش امضای کاربران قرار می‌گیرد.

۳- لینک نظر:

دقیقاً همان مفهوم امضای انجمن می باشد؛ با این تفاوت که حالا شما باهدف دریافت لینک بازگشت، نظر یا کامنت خود را در وب‌سایت‌های و وبلاگ‌های دیگر ثبت می‌کنید.

 

سئو خارجی

 

۴- فهرست مقالات:

اگر مقالات خود را در دایرکتوری‌های مقالات منتشر کنید، یک یا دو لینک بازگشت دریافت می‌کنید. برخی از دایرکتوری‌ها فقط محتوای منحصربه‌فرد را می‌پذیرند؛ درحالی‌که برخی دیگر هر نوع محتوا را قبول می‌کنند.

۵- فهرست محتوای اشتراکی:

برخی وب‌سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند مطالب خود را منتشر کنید و در عوض چندین لینکی را که به وبلاگ شما اشاره می‌کنند، دریافت کنید.

۶- طرح تبادل بک لینک:

می‌توانید به‌جای تلاش برای انتشار محتوای خود از یک سیاست دیگر استفاده کنید،با وب­مسترها در ارتباط باشید و به تبادل بک لینک بپردازید.یعنی به وب‌سایتهای یکدیگر لینک دهیم.

۷- ارتباط با اینفلوئنسرها:

پس‌ازاینکه محتوایی را تولید کردید و به اشتراک گذاشتید، می‌توانید با اینفلوئنسرهای مرتبط با سایت خود ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید وبلاگ شما را چک کنند و در صورت تمایل بک لینک بدهند. بسیار مهم است که لینک‌ها را از دامنه‌های کاملاً مرتبط دریافت کنید.

۸- همکاری به‌عنوان نویسنده‌ی میهمان:

 وبلاگ‌هایی هستند که خوب و باکیفیت هستند و از نویسنده‌های میهمان استقبال می‌کنند.یک محتوای عالی تهیه کنید و به‌عنوان نویسنده‌ی میهمان با آن‌ها تماس بگیرید. نباید روی تعداد بک لینک‌ها متمرکز شوید، فقط به ارتباطات تأثیرگذار فکر کنید. همچنین از ارسال پست‌های متوالی برای یک وبلاگ خاص خودداری کنید.

 

سئو خارجی

۹- بازاریابی ویدیو:

در سایت‌های معتبر ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید، مثل آپارات،یوتیوپ و …  سپس عناصری نظیر عنوان مناسب، توضیحات، تگ‌ها و لینک‌های مرجع را به ویدیوی خود الصاق کنید. این استراتژی یکی از روش‌های محبوب دریافت بک لینک محسوب می‌شود، زیرا اغلب وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، از PR بالایی برخورداند.

۱۰- به اشتراک‌گذاری عکس:

تصاویر مورد نظر خود را در وب‌سایت‌های تخصصی اشتراک‌گذاری عکس نظیر فلیکر، پینترست، اینستاگرام و … به اشتراک بگذارید، قبل از ارسال، تصاویر را با تگ عنوان و آدرس URL مناسب، آماده کنید.

2.فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم باعث ترافیک و هم افزایش سئو خارجی سایت است همچنین دو مزیت بزرگ برای شما دارد.

  •   کمک به لینک‌سازی می‌کند: یعنی شما می‌توانید در شبکه‌های مختلف از جمله لینکدین و گوگل‌پلاس لینک‌هایی به مطالب سایتتان ایجاد کنید.
  •  برندسازی: در واقع شما با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن مطالب مفید و باارزش سایتتان  در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین قرار می‌دهید و برندسازی می کنید با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده،نظر می‌دهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تمامی این فعالیت‌ها کمک بسیاری به قوی تر شدن سئو خارجی سایت شما می‌کند.

 

3.اعتماد گوگل

یکی دیگر از راهای بالا بردن سئو خارجی سایت بدست آوردن اعتماد گوگل است.تمام نکاتی که تا اینجا گفتیم به نوعی می‌تواند روی اعتماد گوگل به شما تاثیر بگذارد. اما بیایید کمی بیشتر این بحث را باز کنیم. گوگل به سه چیز توجه ویژه‌ای دارد.

  • اعتبار یا Authority وب‌سایت

وبسایتی که محتوای خوب و هدفمندی دارد، به نیاز کاربران توجه می‌کند و به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی است، از نظر گوگل و کاربران وبسایت معتبر شناخته می‌شود. وقتی اسم برندی زیاد در اینترنت جستجو شود و از طرف وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف لینک دریافت کند، گوگل به اعتبار آن پی می‌برد و امتیازاتی برای آن در نظر می گیرد.

  • عمر وب‌سایت

اعتماد گوگل نسبت به سایت هایی که تاریخچه قدیمی تر دارند بیشتر است اگر سایت تازه تاسیسی دارید نگران نباشید؛ با به‌کار گیری نکاتی که در این مقاله گفته شده می‌توانید به مرور زمان اعتبار خوبی نزد گوگل می توانید کسب کنید.

  • گرفتن گواهی SSL

اگر در سایتتان به جای پروتکل Http از پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن استفاده کنید گوگل یک امتیاز دیگر برای شما در نظر می گیرد.این کار با استفاده از تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست،امکان پذیر است.این هم یک راهکار دیگر برای افزایش سئو خارجی سایت می باشد.

 رصد کردن رقبا

همیشه سعی کنیدحواستان به رقیبان هم باشد و آن‌ها را هم رصد کنید. این ابزار در این کار به شما کمک می‌کند. با ابزار SpyFu و رفتن به این صفحه آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید سپس اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز،این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … را به شما نشان می دهد.که دانستن اینها سرنخ های زیادی به شما میدهد و باعث راهکارهای مناسبی برای بالا بردن سئو خارجی سایتتان می شود.

تولید اینفوگرافیک‌­هایی که ذهن مخاطب را درگیر کند

اینفوگرافیک به‌ویژه در بازاریابی B2B یا B2C، بازدهی و نتایج بسیار خوبی در پی دارد و نرخ تعامل مخاطبان هدف را به‌شدت افزایش می‌دهد.

 

سئو خارجی

 

تحقیقات نشان می‌دهد، تمرکز مغز انسان روی تصاویر ۲۰ برابر بیشتر از متن است. به همین دلیل اگر اینفوگرافیک جذابی تهیه و آن را در چندین دامنه منتشر کنید، بک­ لینک­های خوبی دریافت می‌کنید. طبق آمار، بک لینک‌ اینفوگرافیک ۳۵ درصد بیشتر از محتوای معمولی است.با این کار می توان سئو خارجی سایت را قوی تر کرد.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید