راهکارهای افزایش وفاداری مشتریان در کسب و کار

وفاداری مشتریان در کسب و کار

واژه ی وفاداری مشتریان در کسب و کار یعنی تجربه ی مثبت ادامه دار، تجربه عاطفی ادامه دار و ارزش مثبت ادراکی یک تجربه است. وفاداری مشتری یعنی اینکه نه تنها مشتری طرفدار محصول یا خدمات شما باشد بلکه تبلیغ برای شما هم باشد و افراد دیگر را ترغیب به خرید از شرکت شما کند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد برای ایجاد یک مشتری وفادار چه راهکارهایی وجود دارد:

گام اول بازبینی ارزش مشتری

امروزه بیشتر مشتریان به جای تاکید بر قیمت بر روی ارزش توجه می کنند. در کسب و کارهای آنلاین بیشتر بر روی قیمت کمتر به افراد بیشتر متمرکز هستند و همین امر باعث می شود که شرکت ها مجبور شوند به دنبال ارزش بیشتر از طریق پیشنهادات ترکیبی و خدمات و محصولات شوند.

گام دوم پاداش به وفاداری مشتریان در کسب و کار

بیشتر شرکت ها برای فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود انگیزه ایجاد می کنند مثلاً به افراد فعال در کانال خود پاداش می دهند یا برای فروش بیشتر پاداش زیاد تر درنظر می گیرند و انواع استراتژی هایی که در این راه وجود دارد می توان استفاده کرد.

گام سوم به خرید در سطح زیاد پاداش دهید

اغلب کسب و کار ها بر اساس حجم خرید در طی یک دوره مشخص تخفیف هایی را ارائه می کنند. این نوع استراتژی ها که معمولاً بر اساس خرید کالا یا خدمات طی دوره طولانی مدت به عنوان مثال دو یا سه سال است و تخفیف هایی هم بر همین روش ارئه می شود.

گام چهارم به تکرار خرید مشتریان پاداش دهید

این روش که تخفیف هایی بر اساس کمیت در طی زمان هستند، یک روش موثر برای وفاداری مشتریان در کسب و کار است و به طور چشم گیری هم بر روی فروش و هم بر روی وفاداری مشتری اثر می گذارد. می توان با یک برنامه ریزی صحیح و ساختاری از این روش طی مدت دو یا سه سال یا بیشتر استفاده کرد.

گام پنجم به روزرسانی اخبار با ارزش برای مشتریان

از طریق بروز رسانی اخبار و اطلاعات که ارزش زیادی برای مشتریان دارد می توان رضایت آنها را جلب کرد و از این طریق وفاداری مشتریان در کسب و کار خود را افزایش دهیم. در بروز رسانی اخبار و اطلاعات باید به این نکته توجه شود که به چه نحوه ای مشتریان تمایل به دریافت اطلاعات دارند و یا گرایشات و فعالیت های مورد علاقه ی آنان چیست؟ و دست آخر یافتن راه حلی برای تبدیل کردن فرصت به سرمایه و بررسی چالش های پیش روی آن.

گام ششم برخود شخصی سازی شده با مشتریان

این کار را می توان از طریق بررسی مستقیم تماس با مجموعه ای از تماس های مشتری انجام داد یا بازگویی یکی از داستان های مشتریان به وسیله ی کانال های ارتباطی که هم باعث توجه بیشتر مشتریان دیگر می شود و هم به رشد و تبلیغ مشتریان کمک زیادی می کند. راه دیگر برای افزایش وفاداری مشتریان در کسب و کار می توان دعوت کردن از یک مشتری برای شرکت در یک رویداد و یا یک سخنرانی که توسط شما (تامین کننده) ترتیب داده شده باشد.

گام هفتم تسهیل شبکه سازی مشتری به مشتری

کمک به مشتریان برای ارتباط و شبکه سازی به مشتریان دیگر از طریق آنلاین، شبکه های اجتماعی، وبینار و رویدادها (پنل پیامک کوتاه، گیمیفیکیشن یا بازی کاری) که یک راه برای ایجاد ارزش برای مشتریان بدون تحمیل محصولات یا خدمات است.

گام هشتم استفاده از طرفداری مشتریان برای بازاریابی

از طرفداری مشتریان برای تبلیغ کسب و کار در رسانه های مختلف: ویدیو آنلاین، تبلیغات، اجتماعی ، رویداد تبلیغاتی استفاده کنید. این یک روش موثر برای افزایش وفاداری مشتریان در کسب و کار می باشد.

مطالب مرتبط : 7 راهکار جدید بازاریابی اینترنتی

گام نهم تمرکز بر روی خدمات

یک راه دیگر افزایش وفاداری مشتریان ارائه خدمات عالی است. باید خدمات مشتریان برای تیم خود به یک اولویت تبدیل کنید. باید پس از رسیدگی و بازبینی تیکت های پشتیبانی مطمئن شوید هیچ مشکلی باقی نمانده است. شاید به خاطر قیمت اغلب مشتریان سراغ شرکت های دیگر بروند اما خدمات عالی وفاداری طولانی مدت برای شما به همراه دارد.

گام دهم انجام تحقیقات بازاریابی

فرایند رضایت مشتری و تحقیق در مورد آن مربوط به حوزه بازاریابی است. شما باید تحقیقات و سوالاتی در این زمینه انجام دهید تا به راحتی کار خود را تحلیل کنید و بهبود ببخشید. در زیر به سوالات رایج در این مورد اشاره شده

  • آیا مشتریان از محصول و خدمات شما راضی هستند؟
  • آیا عملیات رایج مثل حمل و نقل به خوبی انجام گرفته؟
  • سطح خدمات به مشتریان در چه حد است؟
  • کیفیت ارتباط و درگیری بخش فروش چقدر است؟
  • قیمت گذاری محصول چگونه است؟

توجه به نکات زیر می تواند در بازاریابی اثر داشته باشد:

1- ممکن است کیفیت محصول منطبق بر خواسته مشتریان نباشد یا نیاز آنها را رفع نکند.

2-در قیمت گذاری ممکن است قیمت محصول بالا باشد.

3- در بخش فروش رابطه مشتری یا رضایت او می تواند تحت تاثیر تغییر در مدیریت فروش یا کاهش ارتباط مدیر با یک مشتری قرار بگیرد.

4- شناخت نیازهای مخاطبان و پاسخ به آنها در زمان مناسب از طریق بخش بازاریابی می تواند در بهبود فروش و رضایت مشتریان نقش ایفا کند.

مطالب مرتبط : 10راز بزرگ درباره افزایش فروش اینترنتی

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید