آموزش بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه (از شروع تا پایان)

بهترین راه کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه چیست؟ چه ایده ای برای کسب درآمد از اینترنت خوبه ؟چگونه از اینترنت به درآمد زایی برسیم؟ شاید این سوالات شما هم باشد!خیلی ها این سوالات را از من می پرسند و به دنبال جواب دقیق و کامل هستند به همین منظور سعی کردم مقاله ای جامع و کامل که شما را به سمت یک کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه هدایت کنه بنویسم تا شما بدانید باید از کجا شروع کنید و بدون سردرگمی بقیه مسیر را پیش بروید.

در دنیای دیجیتال امروز روش های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. اما مساله اینجاست که باید بدانید شما چه چیزی می خواهید؟

کسب درآمد بالا یکی از مهمترین دغدغه های بشر از دیرباز تا به امرزو بوده است. همه انسانها دوست دارند پول زیادی داشته باشند تا بتوانند به همه آرزوهای خود دست پیدا کنند. برخی می خواهند با پول خود به یک سفر رویایی بروند، بعضی ها دوست دارند خودروی مورد علاقه خود را بخرند و تعدادی هم در آرزوی خرید خانه رویایی خود در پی کسب درآمد هستند. افراد زیادی هم هستند که قصد دارند به یک سرمایه هنگفت دست پیدا کنند تابه آرزوهای خیرخواهانه خود مثل نجات همه گرسنگان جهان، جامه عمل بپوشانند. در هر صورت همه انسانهای کره خاکی به دنبال روش های مختلف برای درآمدزایی هستند و دوست دارند یک شبه پولدار شوند، اما همه ما به خوبی می دانیم که «نابرده رنج، گنج میسر نمی شود!»…

بنابراین انتخاب روشی که بتواند شما را به سود خوبی برساند، قدری مشکل است اما امروزه اینترنت این مشکل را به آسانی حل کرده است.  اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه اما پرسود هستید، حتما تا پایان این مقاله با مدیریو همراه باشید.

مرور مطالب

امیدوارم دوستانی که هنوز نمیدانند چگونه راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنند و یا به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستند بعد از خواندن این مقاله مشکلاتشان حل بشود و هر چه زودتر کسب و کار اینترنتی خودشان را راه اندازی کنند.

 

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

حالا چرا کسب درآمد از اینترنت؟

با گسترش فناوری اطلاعات و ورود اینترنت و رایانه به منازل مردم، اینترنت تبدیل به بخش مهم و جدایی ناپذیر زندگی بشر شده است. تا جایی که امروزه تمام افراد در سنین مختلف بخش بزرگی از احتیاجات خود را از طریق وبسایت های اینترنتی تامین می کنند. بنابراین فضای اینترنت به یکی از بزرگترین ابزار تجارت در جهان تبدیل شده است. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد، اما شاید بتوان گفت بزرگترین دلیل این پیشامد، سرعت و کیفیت بالا در ارائه خدمات در بستر اینترنت باشد.

یکی از دلایل مهم دیگر این است که امروزه بشر قبل از هر گونه خرید و فروش کالا و خدمات، به دنبال کشف اطلاعات در مورد کالا یا خدمت مورد نظر است و اینترنت بستر خوبی برای این کار مهیا کرده است. تنوع کالا و خدمات ارائه شده در فروشگاه های اینترنتی و کیفیت بالای برخی از فروشگاه های مجازی در خدمت رسانی و ارسال کالا به مشتریان از دیگر دلایل گرایش افراد به تجارت در سطح وب است.

مزایا و معایب کسب درآمد اینترنتی

حتما شما هم به فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، پس اینترنت را دست کم نگیرید. با توجه به مزیت هایی که تجارت الکترونیک دارد و با توجه به فراگیر شدن کسب و کارهای اینترنتی، بهتر است شما هم دست از روش های سنتی برداشته و در اینترنت به دنبال راه اندازی امپراطوری خود در کسب و کارتان باشید. بیایید با هم برخی از این مزایا را مرور می کنیم:

  • امکان شروع با سرمایه اندک (یا بدون سرمایه گذاری):

در این روش درآمد زایی تنها چیزی که نیاز دارید، یک کامپیوتر شخصی و یک اینترنت پرسرعت است. اجاره دفتر، تجهیزات اداری، قبض آب و برق، هزینه های رفت و آمد، بیمه، حقوق و مزایای کارمندان و … از جمله مواردی است که در ابتدای شروع هر کاری باید سرمایه زیادی برای آنها صرف کرد؛ اما فعالیت در بستر اینترنت همه این موارد را حذف کرده و به راحتی و با صرف سرمایه اندک می توان یک تجارت پرسود را راه اندازی کرد.

  • مدیریت در هر موقعیت و مکانی:

یکی از مزایای مهم اینترنت که همه ما به خوبی با آن آشنایی داریم، حذف محدودیت های مکانی و زمانی است. امروزه شما در هر جای دنیا که باشید و در هر زمانی به راحتی از طریق اینترنت می توانید به فایل ها و مستندات خود دسترسی داشته باشید. یا اگر در بستر اینترنت فعالیت تجاری انجام می دهید، به راحتی می توانید خدمات خود را به مشتریان عرضه کرده و با آنها در هر ساعت و مکانی ارتباط برقرار کرده و پاسخگوی سوالات یا مشکلات آنها باشید.

  • مشتریان فرا منطقه‌ای:

با دسترسی به اینترنت شما محدود به منطقه خاصی نیستید و می‌توانید محصول و خدمات خود را به کل شهر، کشور و یا حتی دنیا ارائه دهید. و محصول یا خدمت خود را در سطح جهان به دیگران معرفی کنید.

اگر بخواهیم از مزایای تجارت الکترونیک سخن بگوییم، باید کل این مقاله را به آن اختصاص دهیم. اما مثل هر پدیده ای، اینترنت هم علاوه بر داشتن مزیت های فراوان، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. برخی از این معایب عبارتند از:

قطع ناگهانی اینترنت و عدم دسترسی به آن
امکان بروز تقلب در ارائه کالا یا خدمات
عدم برقراری ارتباط رودررو با مشتری
و …

 

راه های کسب درآمد اینترنتی

بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی

اکنون که با مزایای تجارت الکترونیک آشنا شدیم و ابزارهای مورد نیاز را شناختیم، زمان آن رسیده که چند مورد از رایج ترین روش های کسب درآمد بدون سرمایه را معرفی کنیم:

یک سایت یا وبلاگ بسازید!
مجصولات فیزیکی بفروشید!
کتاب بخوانید و پولدار شوید!
فریلسنر شوید!
از شبکه های اجتماعی درآمد کسب کنید!

1- یک سایت یا وبلاگ بسازید!

یکی از رایج ترین روش هایی که می توانید از طریق آن با فعالیت در اینترنت به درآمدزایی برسید، ارائه اطلاعات و یا دانش خود در مورد موضوعی خاص به دیگران است. مثلا اگر شما یک آرایشگر با تجربه هستید یا اطلاعاتی زیادی در مورد پرورش گل و گیاه دارید یا حتی یک مکانیک خودرو هستید که به راحتی می توانید عیب خودرو را پیدا کرده و برطرف کنید، به راحتی می توانید از این اطلاعات خود در بستر اینترنت به پول برسید.

شما می توانید با طراحی یک وبسایت اختصاصی یا وبلاگ اختصاصی و قرار دادن اطلاعات مفید در اختیار کاربرانی که به آنها نیاز دارند و شما در زمینه آن تبحر دارید به راحتی پولدار شوید. شما با ارائه اطلاعات مفید می توانید بازدید از سایت خود را بالا برده و سپس از طریق قرار دادن تبلیغات در سایت از دانش خود درآمد کسب کنید. سرویس های رایگان زیادی هستند به شما در ساخت وبلاگ یا طراحی سایت کمک می کنند. سرویس هایی مثل بلاگفا برای ساخت وبلاگ و وردپرس برای ساخت وبسایت از جمله سرویس های مطرح در این زمینه هستند.

 اما اگر از آن دسته افرادی هستید که وقت زیادی ندارید و دوست دارید کار خود را سریع و با قدرت شروع کنید پیشنهاد می کنم از یک شرکت طراحی سایت در این زمینه کمک بگیرد و قبل از آن برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی به این نکات توجه کنید! 

2- محصولات فیزیکی بفروشید!

شما خیلی ساده میتوانید یا محصولات و کالای فیزیکی خودتان و دیگران را بفروشید که برای فروش اینترنتی به یک وب سایت نیاز دارید.
یکی از روش های کسب درآمد که این روزها خیلی باب شده است، فروش محصولات فیزیکی از طریق اینترنت است. کاری که دیجی کالا و اسنپ مارکت در حال حاضر انجام می دهند. اگر شما هم تمایل دارید از این طریق به درآمد برسید، باید بتوانید محصولات فیزیکی که تولید می کنید، را در بستر اینترنت به فروش برسانید. برای اینکار باید یک وبسایت فروشگاهی ایجاد کنید و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کرده و با بکارگیری اصول بازاریابی دیجیتال، محصول یا خدمت خود را به فروش برسانید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از سرویس ووکامرس کمک بگیرید و یا از طریق سرویس های فروشگاه ساز اینترنتی، وب سایت تجاری خود را راه اندازی کنید.

 مقاله مقایسه بهترین فروشگاه ساز های رایگان و حرفه ای در ایران می تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

 اگر محصول ندارید، می توانید از همکاری در فروش کسب درآمد کنید! 

شاید حالا بپرسید چطوری؟

این همان همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) است. این کار به شما کمک می کند بدون محصول به درآمدزایی برسید. از این رو شما باید فقط یک محصول از فروشندۀ اصلی را در سایت خود قرار دهید و آن را بازاریابی کنید. این دیگر به مهارت شما بستگی داره که به‌عنوان یک واسطه، بازاریابی محصول را چطور انجام بدید.

دیجی کالا به این نتیجه رسید، که بهتر است به‌جای اینکه خودش روی بازاریابی همۀ محصولات وقت و هزینه بگذارد، بخشی از کار را به‌عهده دیگران بگذارد و با این ترفند همۀ محصولاتش در نتایج بالای گوگل قرار خواهد گرفت. دیجی کالا، اخیرا این کار را در مورد اینستاگرام هم، انجام داده است.
حالا شاید بپرسید، آیا همه می‌توانند این کار را انجام بدند؟ خیر! فقط در صورتی‌که صفحۀ اینستاگرام شما تایید شود.

3- کتاب بخوانید و پولدار شوید!

شاید از این جمله تعجب کنید، اما یکی از جدیدترین روش های کسب درآمد در اینترنت ارائه کتاب های صوتی به علاقمندان کتاب است. با توجه به ماشینی شدن زندگی بشر و محدودیت زمانی که این روزها افراد دچار آن هستند، علاقمندان به کتاب فرصت کمتری برای مطالعه کتاب های مورد علاقه خود پیدا می کنند. برای همین استفاده از کتاب های صوتی در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است.

این یک فرصت طلایی است برای کسانی که به پول می اندیشند. شما می توانید با خواندن کتاب و ضبط صدای خود هنگام مطالعه، یک کتاب صوتی تولید کنید و آن را در اینترنت بفروشید. تنها ابزاری که شما برای این کار نیاز دارید، یک دستگاه برای ضبط صدای خودتان است. (از تلفن همراه خود هم می توانید برای این کار استفاده کنید).

نرم افزارهای متعددی هم در این زمینه تولید شده که با کمک آنها می توانید کیفیت فایل صوتی خود را افزایش دهید. نرم افزار Wave Pad یکی از کاربردی ترین این نرم افزارهاست.

فراموش نکنید که برای تولید یک کتاب صوتی با کیفیت باید نکات زیادی را در رابطه با نحوه مطالعه کتاب و شیوه خوانش آن بدانید. پس بهتر از قبل از شروع به کار اندکی در مورد این موضوع سرچ و مطالعه کنید. می توانید کتاب های صوتی خود را در وبسایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند به فروش برسانید.

4- فریلنسر شوید!

یکی دیگر از روشهایی که از طریق آن به راحتی می توانید در خانه از اینترنت درآمد کسب کنید، مراجعه به سایت های فریلنسینگ هست. در این سایت ها فعالیت ها متعددی می توان انجام داد. تایپ، تولید پاورپوینت، ترجمه، تولید محتوا، محتوا گذاری و … از جمله فعالیت هایی است که با مراجعه به این سایت ها می توانید از طریق آنها به سود برسید.

برای اینکار کافی است در یکی از این سایت ها ثبت نام کنید و با پروژه های موجود در سایت آشنا شوید. اگر پروژه هایی که دیگران برای انجام دادن قرار داده اند را مرور کنید، قطعا می توانید فعالیت هایی متناسب با توانمندی های خودتان را پیدا کرده و با انجام دادن آنها در منزل، درآمد کسب کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی مهارت های خود را تقویت کنید. مثلا تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید یا مهارت خود در کار با یک نرم افزار کاربردی مثل پاورپوینت، فتوشاپ یا اکسل را تقویت کنید. پس از آن به راحتی می توانید با انجام پروژه های متعدد در مدت کوتاهی به درآمد نسبتا خوبی دست پیدا کنید. پونیشا یکی از سایت هایی است که در این زمینه می توانید از آن کمک بگیرید.

5- از شبکه های اجتماعی درآمد کسب کنید!

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام فقط برای سرگرمی یا گذران وقت استفاده می کنید، بهتر است در مورد نوع استفاده از این اسکناس های مجازی نگرش خود را کمی تغییر دهید.

شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهایی است که امروزه افراد زیادی برای درآمد زایی از آنها بهره می گیرند. این روزها پیج های اینستاگرام، کانال ها و گروه های تلگرامی و دیگر شبکه های اجتماعی به قدرتمندترین ابزارها برای تولید ثروت تبدیل شده اند تا جایی که افراد زیادی با استفاده از همین روش ها توانسته اند سودهای کلانی به دست آورند.

ما در مقاله های  شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی در 6 قدم و 3 روش برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی سعی کرده ایم به تفصیل به این موضوع بپردازیم.

 

آموزش کسب درآمد از اینترنت از شروع تا پایان

تا اینجا بیشتر با راه های کسب درآمد اینترنتی آشنا شدید اما هنوز ممکن نقشه راه درستی نداشته باشید و ندانید از کجا باید شروع کرد!

دقیقاً در این قسمت می خواهم نقشه راه در اختیارتان بگذارم تا قدم به قدم بتوانید مسیر موفقیت در کسب و کار اینترنتی را، با خیال آسوده تری طی کنید.

  • شروع کار: خودشناسی

شروع کار شما در ابتدا باید شناسایی مهارت ها و تخصص ها یا علاقمندی هایتان باشد. باید بدانید چه تخصصی دارید و توانایی های شما برای راه اندازی کسب و کار چیست؟ اگر واقعاً تو حوزه خاصی متخصص نیستید بهتره بر اساس علاقمندی هایتان در یک حوزه به صورت تخصصی مهارت کسب کنید. مثلاً اگر عکاس خوبی هستید می توانید آموزش عکاسی و یا ارائه عکس های با کیفیت را برای سایت خود انتخاب کنید. اگر در حوزه های موفقیت توانایی دارید می توانید در این زمینه سایت خود را راه ااندازی کنید و …

این دقیقاً اول راه باید یک خودشناسی از مهارت و توانایی های خود داشته باشید.

  • مرحله دوم: انتخاب زمینه کاری

بعد از تشخیص علاقه و توانایی های خود حالا وقت آن رسیده که حوزه کاری خود را مشخص کنید. ببینید در حوزه آموزش می خواهید فعالیت داشته باشید و یا در حوزه خدمات یا فروش محصولات فیزیکی! توجه کنید! لازم نیست به دنبال ایده های خیلی ناب باشید که قبلا توسط دیگران شروع نشده است!

بهترین راه برای آنکه شما بتوانید یک حوزه فعالیت مناسب را انتخاب کنید تحقیق است! بله تحقیق! باید به صورت دقیق و کامل بررسی کنید کدام زمینه برای شما مناسب تره.

اما چطوری؟

خیلی راحت! از ابزار  google trends می توان فهمید کدام زمینه پرطرفدارتره به عنوان مثال عکس زیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

  • مرحله سوم: تحلیل رقبا

قبل از شروع کار باید رقبای خود را تحلیل کنید ببینید کدام رقبا قوی تر هستند و چرا؟ شما باید تک تک محتوا و مقالات سایت رقبا , خدمات , محصولات و… را بررسی کنید. حتی امکانات و طراحی سایت آنها را تحلیل کنید. باید بفهمید که رقبا کی کار خودشان را شروع کرده اند و چقدر بازدیدکننده دارند. این کار را به راحتی می توانید با ابزار الکساتولبار و یا خود سایت الکسا انجام دهید.

اما برای اینکه بفهمید رقبا از کی کارشان را آغاز کرده اند از سایت who.is  استفاده کنید و تاریخچه دامنه را دنبال کنید. همچنین از صفحات محصول و خدمات رقبا به سادگی عبور نکنید حتی نحوه تبلیغ نویسی آنها را مورد بررسی قرار دهید.یه صورت کلی بحث برسی رقبا  را با جدیت و قدرت پیگیری کنید.

 پیشنهاد ما: مشاوره از یک شرکت طراحی سایت هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند. زیرا آنها می توانند تمام نکات سئو و فنی سایت رقبا را به راحتی خارج کنند و با اطلاعات دقیق تر شما را راهنمایی کنند. 

  • مرحله آخر: طراحی سایت

شکی نیست که مهم ترین و بهترین راه کسب درآمد از اینترنت طراحی سایت است. بیشتر افراد فکر می کنند برای طراحی سایت باید هزینه های زیادی بپردازند به همین منظور از این کار گریزانند. اما در واقع راه های ساده تر و کم هزینه تری هم وجود دارد که در ابتدای کار می توان از آنها استفاده کرد.

شرکت هایی هستند که به کمک سایت ساز طراحی های ارزان، با کیفیت و سریع ارائه می دهند و شما نیاز به هیچ کار اضافه ای ندارید. حتی لازم نیست که وردپرس و یا برنامه نویسی بلد باشید. شاید در عرض چند دقیقه می تواند سایت خود را با خیال آسوده طراحی کنید.

یک نکته مهم که در طراحی سایت خیلی اهمیت داره انتخاب دامنه مناسب و انتخاب هاست خوب است که اگر شما بخواهید سایت خودتان را اختصاصی و یا با وردپرس طراحی کنید باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

به خصوص در مورد انتخاب هاست باید این موارد را در نظر بگیرید.

  • حتما از شرکت های معتبر استفاده کنید
  • از هاست های رایگان و بی کیفیت استفاده نکنید بیشتر ضرره تا سود!
  • هاستی استفاده کنید که سرعت بالایی داشته باشد
  • همیشه در دسترس کاربران باشد

البته به لطف سایت ساز این مشکلات هاست را نخواهید داشت و فقط نام دامنه لازم دارید از این رو کارتون با سرعت بیشتر و هزینه کمتر همراه خواهد بود. زیرا برای هاست باید به صورت ماهیانه و یا سالیانه جداگانه هزینه پرداخت کنید در صورتیکه در سایت سازها این کار لازم نیست

پیشنهاد ما: اگر در ابتدای راه هستید و می خواهید با هزینه کمتر یک سایت طراحی کنید پیشنهاد می کنیم از سایت سازها استفاده کنید. سایت های فروشگاهی اختصاصی برای کسانی که دوست دارند از امکانات و ابزارهای بیشتر بهره ببرند و البته هزینه کافی دارند مناسب تر است از جمله این سایت ها که توانسته به خوبی جوابگوی نیاز مشتریان و مدیران باشد فراشاپ است

با قیف فروش آشنا شوید.

 

قیف-فروش-salesfunnel

 

برای انجام همه فعالیت های بالا و قبل از هر گونه اقدامی شما باید بدانید، چطور و در چه زمانی محصول خود را به دیگران ارائه کنید و برای کالا یا خدمات خود مشتری جذب کنید. برای این کار لازم است شما دانش اندکی در زمینه بازاریابی و شیوه های جذب مخاطب داشته باشید تا بتوانید در محیط گسترده و پیچیده اینترنت از رقبای خود پیشی بگیرید. برای آشنایی بیشتر با این روش ها شما باید مفهوم «قیف فروش» را بشناسید و در تجارت خود به کار بگیرید.

از آنجایی که پرداختن به این موضوع در این مقاله نمی گنجد، ما در مقاله ای جدا تحت عنوان آموزش جامع قیف بازاریابی محتوا این مبحث را مورد بررسی قرار داده ایم.

سخن آخر

اینترنت فضای مناسبی است برای همه کسانی که می خواهند بدون صرف هزینه زیادی کسب و کار تازه ای راه اندازی کنند و یا کالا و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به بازار معرفی کنند. روش هایی که معرفی شد در کنار انواع و اقسام روش های موجود میتواند به شما در دستیابی به درآمد دلخواهتان کمک کند، اگر همه آنچه را که گفته شد به کار بگیرید و در این راه به صورت اصولی گام بردارید.

امیدوارم این مقاله به همه دوستانی که می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند کمکی کرده باشد. در پایان اگر ابهام و یا سوالی باقی مانده که به آن جواب داده نشده می توانید در پایین همین مقاله با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد برای شما
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه
روغن خراطین
روغن خراطین

سلام روزتون بخیر تندرستی
خواستم اول نظر بزارم خستگیتون بره
واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام
ممنون

آنچه در این مقاله می‌خوانید