6 روش کسب درآمد از سئو

کسب درآمد از سئو

کسب درآمد از سئو: همیشه از سئو به عنوان یک شغل عجیب، سخت، و اما پردرآمد یاد میشود. شاید بتوان دو مورد اول را تکذیب کرد اما مورد دوم را نمیتوان به هیچ عنوان زیر سؤال برد.

یک سئو کار واقعی دارای درآمد بسیار بالایی است اما اگر دقیقا بداند که باید چطور از سئو به درآمد کسب کند. یک سئو کار روش های درآمدی زیادی دارد که احتمالا صرفا با یک یا دوتای آنها آشنا هستید.

در این مقاله میخواهیم به روش های کسب درآمد از سئو بپردازیم و هرکدام از آنها را برای شما توضیح دهیم.

روش های کسب درآمد از سئو

سئو یکی از پردرآمد ترین کسب و کار های اینترنتی است که خوشبختانه یا متأسفانه هنوز در ایران به طور عمومی شناخته شده نیست و متخصصان این حوزه دارای درآمد های بسیار بالایی هستند.

اغلب افرادی که با سئو و سئو کاران آشنا هستند احمتمال تصور میکنند تنها روش کسب درآمد از سئو این است که یک سایت را بر روی چند کلمه به صفحه اول بیاورند و در نهایت یک هزینه نسبتا مناسب را از صاحب سایت دریافت کنند.

اما باید به این افراد عرض کنیم که اصلا قضیه به این صورت نیست. شاید خواندن ادامه مقاله باعث شود که کمی دید شما نسبت به سئو عوض شود و حتی به آموزش و یادگیری سئو علاقه مند شوید.

1. کسب درآمد از آموزش سئو

یکی از روش های کسب درآمد از سئو که میتوان آن را از درآمد های نامحدود دانست، کسب در آمد از آموزش سئو است. برای آموزش سئو میتوانید به دو صورت عمل کنید. یکی آموزش سئو به صورت حضوری در آموزشگاه و با به صورت خصوصی که نسبت به ساعات و مفاهیم دوره دارای مبلغی بین 300 هزار تومان تا 4 میلیون تومان متفاوت است.

روش دوم و بهتر، آموزش سئو به صورت آنلاین است. این روش به دلیل قدرت جذب مخاطب بسیار بالاتر، دارای درآمد بسیار زیادی است.

علاوه بر آن شما دیگر برای فروش دوره خود نیاز به راه اندازی کلاس هاس حضوری و … ندارید. میتوانید نسبت به استراتژی آموزشی خود یک یا چند بار دوره خود را برگذار کنید و سپس به فروش آموزش ویدویی خود بپردازید.

روش های بازاریابی برای فروش دوره در سایت بسیار زیاد است که بهترین راه استفاده از بازاریابی محتواست.

با بازاریابی صحیح میتوانید علاقه مندان به این حوزه را به سایت خود جذب کنید و پس از آن با فروش محصول یا دوره آموزشی خود به آنان درآمد کسب کنید.

6 روش کسب درآمد از سئو

2. کسب درآمد از مشاوره سئو

این نوع کسب درآمد مخصوص سئو کارانی است که دارای تجربه بالایی هستند اما یا زمان کافی برای دریافت پروژه های مختلف را ندارند و یا دیگر حوصله پرداختن به مسائل سئو سایت را ندارند.

در این روش سئو کار پس از تحلیل سایت مخاطب، به او نکاتی را برای بهبود سئو سایت پیشنهاد میدهد. درآمد از مشاوره سئو نیز درآمد مناسب و بالایی است. میانگین هزینه مشاوره سئو در کمترین حالت ساعتی 50 هزار تومان است و تا ساعتی 2 میلیون تومان هم پیش میرود.

این قیمت توسط خود سئو کار مشخص میشود.

3. کسب درآمد از سئو سایت (پروژه ای)

رایج ترین روش کسب درآمد از سئو، دریافت پروژه سئو است. روال کار به این صورت است که سئو کار پس از تحقیقات کلمه کلیدی، تعدادی از کلمات را به صاحب سایت پیشنهاد میدهد و وی نیز تعداد مورد نیاز خود را انتخاب کرده و در قرار داد سئو ذکر میشود که این تعداد کلمه، یا تعدادی از این کلمات به صفحه اول (و یا لینک اول) رسانده میشوند.

قیمت کلمات نسبت به سختی آن مشخص میشود. در حالت عادی و کلمات نسبتا آسان قیمت هر کلمه چیزی بین 1/5 تا 5 میلیون تومان است. این قیمت در کلمات بالا بسیار افزایش پیدا میکند که البته برای افزایش رتبه آن ها نیاز به تیم سئو است.

پس از رساندن کلمه به صفحه اول هم یک قرار داد دیگر برای نگه داشتن آ« در صفحه اول به صورت ماهانه بین سئو کار و صاحب سایت تنظیم میشود و برای آن نیز ماهانه هزینه ای دریافت میشود.

4. کسب درآمد از فروش سایت سئو شده

این روش، روش مورد علاقه سئو کاران حرفه ای است. در این حالت سئو کار با توجه به سابقه کاری خود، به دنبال کلماتی و حوزه های فعالیتی میگردد که دارای درآمد خوبی در نتایج اول گوگل باشند، سپس با هزینه شخصی خود، سایت خود را سئو کرده و در نهایت سایت را به فعالان در این حوزه میفروشند.

درآمد این کار بسیار بالاست زیرا سایت دارای بازدید، درآمد و … است که مطمئنا یک فعال در آن حوزه ارزش تعداد بازدید و درآمد آن را درک میکند.

مزیت دیگر این روش که اغلب سئو کاران فعال در این زمینه به آن اذعان دارند، این است که در حین انجام چنین پروژه ای نگرانی ها و فشار ها بسیار پایین است و دیگر مشکلات همکاری با مشتری وجود ندارد.

5. کسب درآمد از تولید محتوا

با توجه به اینکه سئو کار ها فاکتور های سئو را به خوبی میشناسند، میتوانند محتوای سئو شده با کیفیتی تولید کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از سئو کاران به جای اینکه خود را درگیر پروژه های ریسک دار و سخت کنند، به تولید محتوا روی بیاورند و عملا نیروی تولید محتوا شوند.

در آمد یک نیروی تولید محتوا در صورت استخدام در یک شرکت، چیزی در حدود 1/5 تا 3 میلیون تومان (در ایران) است و درآمد یک نیروی آزادکار تولید کننده محتوا، بین 1 تا 5 میلیون تومان متغیر است.

میزان درآمد این افراد اغلب بسته به مهارت آنان مشخص میشود.

کسب درآمد از سئو

6. کسب درآمد از استخدام

اگر به یکی از برنامه های نیازمندی و استخدامی مراجعه کنید، مشاهده میکنید که تعداد زیادی از شرکت ها، در شهر های مختلف قصد جذب نیروی سئو کار برای شرکت خود را دارند.

وظایف یک نیروی سئو کار در شرکت نسبت به وظایف یک نیروی سئو کار پروژه ای کمتر است و اصولا انتظاراتی که از آن میرود در حد متوسط است.

وظیفه یک نیروی سئو کار استخدام شده در یک شرکت میتواند بهبود سئو سایت باشد و یا با توجه به تیم شرکت، قسمتی از کار سئو مانند لینک سازی را به عهده بگیرد.

درآمد این نیرو ها نیز اغلب از 2 میلیون تومان بالاتر است و تا رقم های بسیار بالایی مثل 20 تا 30 میلیون تومان (مدیر سئو) هم ادامه دارد.

در این مقاله به 6 روش درآمد از سئو یا SEO پرداختیم. در آمد شغل سئو در ایران درآمد مناسبی است اما سئو در کشور های اروپایی و آمریکایی و عربی درآمد بسیار بالاتری دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم نظر شما را به آموزش های سئو خود در مدیریو جلب کنیم.

پیشنهاد برای شما
guest
0 نظر
Inline Feedbacks
نمایش همه

آنچه در این مقاله می‌خوانید