کسب درآمد از مشاوره اینترنتی در 5 قدم

کسب درآمد از مشاوره اینترنتی

کسب درآمد از مشاوره اینترنتی

 یکی از کسب و کار های اینترنتی پردرآمد، کسب درآمد از مشاوره اینترنتی است. این روش درآمدی در ایران توسط افراد بزرگی در حال اجراست و درآمد های بسیار زیادی نیز آن کسب میکنند.

شاید برایتان جالب باشد که درآمد این افراد صرفا از مشاوره، بالغ بر ساعتی 300 هزار تا پنج میلیون تومان متغیر است.

به طور مثال هزینه مشاوره با آقای بقوسیان، مدرس بازاریابی اینترنتی 500 هزار تومان به ازای هر ساعت است و یا هزینه مشاوره با آقای عباس منش، مدرس موفقیت ساعتی 5 میلیون تومان است.

مشاوران اینترنتی در حوزه های مختلفی مانند موفقیت، کسب و کار اینترنتی، سئو، بازاریابی، برنامه نویسی و… به مخاطبان خود مشاوره میدهند، اگر شما هم تخصصی در یک حوزه خاص دارید و به نظر خود میتوانید از آن به کسب درآمد بپردازید با ما در این مقاله همراه باشید.

کسب درآمد از مشاوره اینترنتی در 5 قدم

در این مقاله به صورت جامع یک نقشه راه برای تبدیل شدن به یک مشاور اینترنتی را برای شما رسم میکنیم:

چطور به یک مشاور اینترنتی تبدیل شویم؟

بسیاری از افراد برای تبدیل شدن به یک مشاور اینترنتی، تصور میکنند که تنها قدم لازم، راه انداری یک سایت و ارائه خدمات مشاوره در آن است.

پس از آن هم با همین تفکر به راه خود ادامه میدهند و در نهایت شکست میخورند. برای تبدیل شدن به یک مشاور اینترنتی در هر حوزه کسب و کاری، باید یک سری از فعالیت ها را برای رسیدن به هدف هایی انجام دهید.

هدف هایی که یک فرد عادی متخصص را به یک مشاور اینترنتی متخصص تبدیل میکند موارد پایین است:

  • مقبول شدن توسط مخاطب به عنوان یک فرد متخصص
  • معروف و شناخته شدن
  • محبوبیت در بین مخاطبان

برای رسیدن به این اهداف و در نهایت کسب درآمد از مشاوره اینترنتی، نیاز به انجام فعالیت هایی که در پایین گفته میشود دارید.

1_ طراحی سایت و راه اندازی شبکه های اجتماعی

اولین قدمی که باید برای شروع فعالیت در این حوزه پولساز بردارید، طراحی سایت شخصی خودتان است.

تمامی مواردی که در ادامه برای شما توضیح داده میشود بر روی سایت شما اتفاق می افتد.

بهتر است برای طراحی سایت خود با یک شرکت قدرتمند و دارای نمونه کار در این حوزه فعالیت کنید. سایت شما باید دارای ظاهری بسیار جذاب باشد.

همینطور ux آن باید کاملا مخاطب محور بوده و بتواند به بهترین و آسان ترین شکل ممکن مخاطب را به هدفش در سایتتان نزدیک کند.
نام سایت شما باید یا برگرفته از نام خود شما باشد و یا دارای یک نام زیبا باشد که در آینده قابلیت تبدیل به برند شدن را داشته باشد. میتوانید نامی مربوط به حوزه فعالیت خودتان انتخاب کنید.

برای انتخاب لوگو نیز دقت لازم را به خرج دهید و حتما لوگویی طراحی کنید که در نگاه اول بتواند مخاطب را متقائد کند که طرف مقابل او یک شرکت یا شخص حرفه ای است.

پس از طراحی سایت، باید به راه اندازی شبکه های اجتماعی خود مشغول شوید. در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی مناسب برای این کار اینستاگرام و پس از آن مسنجر تلگرام است. در اینستاگرام:

  • نام سایت یا برند خود را در قسمت نام وارد کنید
  • در قسمت بیو خدمتی که ارائه میکنید را بنویسید
  • در متن بیو یک توضیح جذاب در مورد خدمات خود قرار دهید
  • و در نهایت لینک سایتتان را نیز در آن فعال کنید.

در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی در مقاله های قبلی توضیح دادیم اما در مورد انتشار پست در اینستاگرام در ادامه این پست توضیحات تکمیلی را برای شما ارئه میکنیم.
به عنوان یک پیشنهاد بهتر است در شبکه های اجتماعی پایین هم یک حساب برای سایت خود ایجاد کنید:

  • پینترست
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب

در ادامه به دلیل این پیشنهاد میپردازیم.

کسب درآمد از مشاوره اینترنتی

2_ ارائه خدمات

پس از راه اندازی سایت و شبکه های اجتماعی و ((قبل از جذب مخاطب)) باید خدماتی که ارائه میکنید را مشخص کنید.

در ابتدا همان مشاوره میتواند گزینه مناسبی باشد. باید حتما خدمت ارائه ای خود را در قسمت منو اصلی سایت خود قرار دهید و برای آن یک صفحه جذاب تولید کنید.

اگر در زمینه طراحی صفحه محصول و تبلیغ نویسی تخصصی ندارید، احتمالا شرکت طراحی سایت شما بتواند به شما کمک کند و اگر نه هم میتوانید به سراغ یک تبلیغ نویس حرفه ای یا نیمه حرفه ای بروید.

در مورد قیمت گذاری برای مشاوره خود، در ابتدا مطمئن شوید که مشاوره شما ارزش هزینه و زمانی که مخاطب برای آن صرف میکند را داشته باشد.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید و حتی در صورت توان در جلسات مشاوره آنها حضور پیدا کنید و دانش آنها را ارزیابی کنید.

قیمتی که برای هر ساعت از مشاوره خود دریافت میکنید نباید قیمت بسیار بالایی باشد. بهتر است برای قیمت گذاری به مخاطبان خود نگاه کنید.

مطمئنا مخاطبانی که علاقه به مشاوره در حوزه سئو دارند، قدرت مالی کمتری دارند نسبت به افرادی که در حوزه ساخت و ساز مشاوره میخواهند.

پس نسبت به توان آنها یک قیمت عقلانی انتخاب کنید قیمت مورد نظر نباید ارزش پایینی هم داشته باشد در غیر اینصورت از طرف بسیاری از مخاطبانِ شما، به عنوان یک خدمت بی ارزش یا کم ارزش ترقی میشود.

3_ بازاریابی محتوا و جذب مخاطب

پس از اینها، سایت شما آماده جذب مخاطب است. اما چطور؟ زمانی که صحبت از جذب مخاطب میشود ذهن بسیاری از افراد فورا به سمت تبلیغات میرود.

درست است که تبلیغات اینترنتی یا غیر اینترنتی دارای بازدهی خوبی است اما به هیچ عنوان برای ابتدای کار آنها را به شما پیشنهاد نمیکیم.

بهترین روش جذب مخاطب در سایت و اینترنت، بازاریابی محتوا و پس از آن سئو سایت. طبق تجربه ای که قبلا در اجرای کمپین های بازاریابی برای سایت های مختلف اجرا کرده ایم، این موضوع را به خوبی متوجه شدیم.

مخاطبی که از طریق تبلیغات به سایت وارد میشود، دارای نرخ تبدیل بسیار پایینی نسبت به مخاطبی است که از طریق صفحات جستجو، شبکه های اجتماعی و… وارد سایت میشود.

منظور از نرخ تبدیل، تبدیل مخاطب به خریدار خدمات یا محصولات سایت است.

احتمال خرید مخاطبی که هنوز شما را نمیشناسد و به شما اطمینان ندارد بسیار بسیار پایین است و همین موضوع است که باعث میشود نرخ تبدیل مخاطبینی که از تبلیغات وارد سایت میشود پایین باشد.

پیشنهاد میشود به جای صرف هزینه بر روی تبلیغات در سایت، روی تولید محتوا و سئو آن هزینه کنید. زمانی که شما محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان در اختیار او میگذارید، علاوه بر جذب آن به سایت، باعث میشوید که او شما را بشناسد و در بازدید های بعدی به شما اعتماد کند و در نهایت او را به سمت هدف خودتان که فروش محصول یا خدمات است سوق دهید.

شاید بپرسید که باید چه نوع محتوایی تولید کنم؟ محتوایی که مخاطب شما به دنبال آن است. به طور مثال اگر زمینه فعالیت و تخصص شما سئو است، احتمالا مخاطب خود را با کلماتی مانند آموزش سئو، سئو چیست، افزایش سئو سایت و… پیدا میکند. یا اگر فعالیتتان در زمینه موفقیت های فردی است، مخاطبان هدف شما اغلب از کلماتی چون افزایش ثروت، افزایش درآمد و… استفاده میکنند. قبل از شروع به تولید محتوا شما باید به تحقیقات کلمه کلیدی مشغول شوید.

مطمئنا شما در هر زمنیه ای که فعالیت خود را آغاز کنید دارای رقبایی هستید. برای رقابت با این رقبا در سطح وب باید از سئو استفاده کنید و سایت خود در صدر نتایج گوگل در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

وجود شما در یک کلمه پر بازدید در صفحات اول گوگل به شدت باعث جذب مخاطب در سایتتان میشود.

در قدم اول پیشنهاد کردیم که در شبکه های اجتماع مختلف ثبت نام کنید. یکی از فواید فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف، افزایش سئو به کمک آن است. البته سئو به همین موضوع ختم نمیشود.

اگر میخواهید در مورد این حیطه اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله سئو چیست در مدیریو مراجعه کنید.

4_ برند سازی شخصی

برند سازی شخصی کنید!! برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ (personal branding) نوعی از بند سازی است که شما با نام خودتان تبدیل به یک برند مورد اعتماد و محبوب نزد مخاطبان حیطه کاری خود میشوید.

برای این کار باید به تولید محتوای مفید و مهم تر از آن، تولید محتوای ویدیویی و ارائه محتوای کاملا کاربردی روی بیاورید.
در این صورت علاوه بر بازاریابی ویروسی، به جذب مخاطب میپردازید. این نوع از برند سازی باعث افزایش چندین برابری اعتماد مخاطبان به شما میشود و به شدت به فروش محصول و خدمات شما کمک میکند اما باید بسیار مراقب باشید زیرا در برند سازی شخصی مخاطبان به شدت بر روی رفتار شما حساسیت دارند و یک اشتباه و یا یک محتوای غلط میتواند باعث کاهش اعتماد به شما و برندتان شود.

اگر از دانسته ها و تخصص خود اطمینان دارید این کار را انجام دهید و در غیر اینصورت تا کسب اطلاعات و دانش لازم برای این کار، صرفا بازاریابی محتوای خود را ادامه دهید.

به عنوان نمونه های موفق برند سازی شخصی در ایران میتوان به افراد نام برده در پایین اشاره کرد.

  • سید امین هاشمی (آموزش سئو)
  • مهران منصوری فرد (آموزش دیجیتال مارکتینگ)
  • محمد پیام بهرام پور (فن بیان و موفقیت)
  • و…

تمامی نمونه های نام برده دارای برند های معتبر در حوزه فعالیت خود هستند و علاوه بر ارائه محصولات آموزشی در حیطه کاری خود، به مشاوره ساعتی نیز میپردازند.

5_ کسب درآمد

پس از جذب مخاطب و جلب اعتماد آن، چرخه درآمد شما شروع میشود. یکی از اشتباهاتی که اغلب مشاوران اینترنتی مرتکب آن میشوند، این است که صرفا به مشاوره روی می آورند و راه درآمدی دیگری جز این مورد برای خود ایجاد نمیکنند.

یکی از بهترین روش های درآمدی که مشاوران موفق به آن روی می آورند، تولید آموزش و فروش آن است. در اصل این موضوع یک فرآیند دو سر برد یا win win است.

زیرا ((وجود مخاطب در سایت آنها باعث فروش محصولات آموزشی آنان میشود و سپس وجود عناوین آموزشی که نام آن در سایت و انجمن های مختلف پخش میشود به جذب دوباره مخاطب کمک میکند))

علاوه بر این شما باید همواره به افزایش درآمد خود از راه های گوناگون کمک کنید. بهترین راه برای افزایش درآمد از کسب و کار اینترنتی، جذب مخاطب و جلب اعتماد است. اما چطور؟

  • کتاب بنویسید و آن را منتشر کنید
  • ویدیو های آموزشی خود را در سایت هایی چون آپارات و یوتیوب منتشر کنید
  • محتوای واقعا مفید تولید کنید و در شبکه اجتماعی اینستاگرام منشتر کنید
  • تبلیغات خود را در ابتدای کار بر شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام متمرکز کنید و سپس مخاطبان را به سایت هدایت کنید
  • از کمپین های بازاریابی اینترنتی مخصوصا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

در این مقاله سعی شد تا به صورت جامع و ساده و در 5 قدم، راه تبدیل شدن به یک مشاور اینترنتی و کسب درآمد از آن را برای شما ترسیم کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید  بوده باشد.

اگر در مورد این مقاله و محتوای آن سؤالی در ذهن شما است در قسمت نظرات، متخصصان مدیریو به آن پاسخگو هستند.

پیشنهاد برای شما
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش همه
سارگل
سارگل

خیلی مفید بود

آنچه در این مقاله می‌خوانید